MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vatnamot
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vatnamot

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vatnamot
    Posted: 02 april 2009 at 22:07
Jeg har observert at endel av dere herlige fotografer her ute bruker Vatnamot som et gjengående fotosted. Jeg jobber med en liten liste over gode fotoplasser i Rogaland og lurer dermed på hvor Vatnamot ligger? Hvordan kommer man seg dit?

Edited by carlf - 03 april 2009 at 11:26
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
JanT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2009 at 22:29
Etter et søk på Gule Sider ser det ut som om det ligger omtrent
 
 
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2009 at 22:33
Vatnamot ligger noen kilometer sør for Sirevåg.
Etter at du har passert skilt til Holmane og Moivika hyttefelt får du en avkjørsel til venstre med et litt utydelig skilt som det står Vatnamotvegen på.
Finn deg en parkeringsplass i enden av vegen, og gå det siste stykket over en overgangsbru, så er du der.
Det er også mulig å ta toget til Sirevåg og gå langs kullene på sørsiden av Nordre og Søndre Krogavatn for å finne gode fotosteder, for så å hoppe på toget i Hellvik igjen, men det er jo et stykke å gå.
 
 


Edited by jevistad - 02 april 2009 at 22:36
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2009 at 23:54
De beste fotostedene finner man ved å bruke bena et stykke. Jeg kan på det varmeste anbefale hjemmesiden til Roy Olsen. Han har årlige turer til traktene rundt Vatnamot og har noen serier liggende her: http://trips.rool.no/sommer_og_sol
 
Hilsen  Kjetil
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2009 at 10:21
Takk, får prøve å komme meg dit når jeg resier tilbake etter påske. Jeg kjører ikke, så turen blir med tog, (sykkel) og apostlenes hester!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2009 at 00:32
Siden du er inne på Vatnamot: Samferdselsdepartementet har nettop gitt ut en ny stortingsmelding om NSB. Gjett hvilket motiv som er på forsiden?
 
 
Petter
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2009 at 10:02
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Siden du er inne på Vatnamot: Samferdselsdepartementet har nettop gitt ut en ny stortingsmelding om NSB. Gjett hvilket motiv som er på forsiden?
 


 

Petter



Gratulerer! Vakre høstfarger du har fanget der. Kan jeg spørre hvor mye du tok for bruken av bildet?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2009 at 10:41
Takk for det!
 
Angående betalig så kan du alltids spørre Wink
 
Petter
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2009 at 11:10

Jeg tok en tur til Vatnamot da jeg var i Stavanger i februar 2005. Været var alldeles fantastisk, og turen kommer jeg aldri til å glemme. Tok lokaltoget grytidlig fra Stavanger, gikk av på Sirevåg, kjøpte niste på bakeriet like ved (ferske bakevarer, hyggelig betjening!) og labbet langs vegen sørover. Hadde utskrift fra Google maps og Grafisk togrute. Grytidlig kommer nattoget inn, og et loktrukkent lokaltog fra Kristiansand. Det er mange fotosteder langs linjen! En GPS er nok tingen i dag for å finne frem, men følger man stier og småveier dukker det stadig opp noen perler!

http://maps.google.no/maps?f=q&source=s_q&hl=no&geocode=&q=sirev%C3%A5g&sll=48.003999,7.274448&sspn=0.066041,0.180588&ie=UTF8&ll=58.500803,5.818205&spn=0.012893,0.045147&z=15&iwloc=lyrftr:w2.92,0x463a10da7173be37:0x81d9aa408dab400e,58.502731,5.806918

Noen av bildene jeg tok ligger her:
http://medlem.njk.no/forum75/forum.php?aut=1&modul=traad&toppinnlegg=5509&rom=66&page=5

Og i MJFs fotoalbum:
http://foto.mjf.no/foto/main.php?g2_itemId=5748&g2_navId=xa0ef2b68



Edited by Pelle - 06 april 2009 at 11:18
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.