MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - rc 1035 sj ombygning
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

rc 1035 sj ombygning

 Post Reply Post Reply
Author
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: rc 1035 sj ombygning
    Posted: 01 mars 2009 at 02:29
Gamle lima modeller er noe herk.
Her er da min første "ombygning" på et rc 1035 som skal bli fra orange-blått sj til blåttgrått-rødt sj.
Så skal den smusses og stå på et sidespor tenker jeg.
Hva jeg skal; Fjerne plogen og koblingene, sette på plogene fra en ødelagt T43 modell jeg har, ta koblinger fra en gammal märklin shell vogn og lakke samt smusse og sikkert noe annet småtteri.

Starter her og nå. Slik ser loket med donorer ut NÅ



Donorer





redigert av admin - kopibeskyttet bilde fjernet

Edited by admin - 01 mars 2009 at 03:46
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2009 at 19:11
Rc´er går fortsatt med skjørter. Her er en Rc4 fra Green Cargo, bildet er tatt i januar i år.




Ellers er jeg helt enig i at Limalok trenger en ansiktsløftning eller sju
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2009 at 08:14
hadde også lurt på å få frest vekk de fleste steder der det skal være bøyler og sette opp nye...
Back to Top
perflo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 25 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote perflo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2009 at 14:47
Har aldri fått Lima motorer til å gå skikkelig. Selv ikke de nye med svinghjul. Har satset på Faulhaber på EL 13 & 14. Hvis noen trenger deler, har jeg et par Lima motorer i løse deler. Jeg kjører analog. Kanskje de som kjører digitalt har det bedre enn meg, men alle mine ca. 60 lok går nå perfekt.
perflo
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.