MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Stortysker
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Stortysker

 Post Reply Post Reply
Author
hev View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 07 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Stortysker
    Posted: 27 februar 2009 at 21:46
Bra tips dette her med lys i hovedlykten.
 
Man kan også velge å ha hovedlykt uten lys, da denne lampen trolig bare var tent i tunneler og i mørket. Jeg har foreløpig ikke lys i min ikke ferdig Roco ombygget stortysker til NSB type 63a:
 
 
Vi bør kanskje være klar over at markeringslyktene ofte ble skiftet til norsk type, både forran og bak på loket. Forran fikk de en høyere plassering enn de oprinnelige tyske. Dette fordi de skulle lyse over den store snøplogen som ofte ble benyttet.
Her et bilde til som viser mange av de norske detaljene. Vær oppmerksom på at denne varianten er oljefyrt.
 
Back to Top
Gert View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 22 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 15:16
Hei
Bjørn Runar, dette ser veldig bra ut.Hug.
Gleder til å se den. Få den montert på loket.
Videre da få lakert og smusset resten på loket.
 
Har nå gravd frem snikkerboa fra snøen,
der jeg har lakkutstyret mitt. 
Så nå ligger alt til rette for et sluttresultat.Big%20smile
 
Vi sees på klubben torsdag.
 
 
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 21:10
Her er en løsning på trådstarters problem, med å få til en lyskaster til Roco BR52:

Man tar en 5 mm lysleder (vet ikke helt hvor den kommer fra, men jeg hadde den da liggende i skrotkassa...) og en gul lysdiode av mini-mini-typen.

Så setter man lyslederen i en drill og dreier en "lyskaster" ut av den vha. en fil og litt fint slipepapir. Deretter bores et 2 mm hull i bakkant av lyskasteren, dybde sånn nesten inntil midten.
Lyskasteren vises i nedre del av bildet:



2 ledninger loddes så til lysdioden (the tricky part ), jeg benyttet lakkisolert kobbertråd. Lydioden med ledninger tres deretter inn i hullet i lampen og hullet fylles så med epoksy. Til sist ble lampen malt, først med hvit og deretter med sort farge.

Så ble den slik:

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 21:09
Hei!
 
Jeg må nok si meg enig at "Stortyskeren" fremstår som mer typisk norsk MED hovedlykt enn uten, selv om industrimodellene skiller seg fra NSB type 63 på en rekke andre detaljer også. Poenget er bare at det finnes forbilde for bruk UTEN hovedlykt. Dersom man ønsker å montere hovedlykt på røykskapet, har Weinert slike byggedeler i prod. nr. 90057 og 9002.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 11:13

Originally posted by ses ses wrote:

Nei, helt sikker er jeg ikke. Som sagt bladde jeg gjennom det jeg hadde tilgang til av bilder, og det var altså rundt 50 stykker. Det kunne vært artig om noen gjenfant det bildet som viser maskina uten frontlykt. Men særlig vanlig kan det ikke ha vært.

 
Har tittet gjennom de bildene jeg har på PC"en (dvs. bilder fra forskjellige nettsteder), og har funnet 2 bilder av Stortyskere uten frontlykt. Det ene viser en ukjent maskin på Grong på et ukjent tidspunkt (jeg har heller ikke notert meg fra hvilket nettsted dette bildet kommer fraOuch, men jeg mener å huske at det ble vist på NJK"s sider).
Isolasjonskassa rundt trykkluftpumpa, men manglende blending av signallampene, tyder på at bildet er fra slutten av 40-tallet.
 
Det andre bildet jeg har, viserr en nyrevidert Stortysker på vei fra Sverige. Loket har fortsatt blendede signallamper og sannsynligvis ikke fått montert frontlykta enda.
 
Må si meg enig med SES: det er svært karakteristisk med stor frontlampe på norske Stortyskere, dvs. en av de tingene som identifiserer den som nettopp en norsk BR 52.
 
Edit: Jeg får lastet opp bildet og det vises på forhåndsvisning av innlegget, men det kommer ikke frem på selve innlegget????
 
Der ordnet det seg ved å forenkle filnavnetSmile


Edited by Asgeir - 22 februar 2009 at 11:22
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 23:46
Nei, helt sikker er jeg ikke. Som sagt bladde jeg gjennom det jeg hadde tilgang til av bilder, og det var altså rundt 50 stykker. Det kunne vært artig om noen gjenfant det bildet som viser maskina uten frontlykt. Men særlig vanlig kan det ikke ha vært.
Svein S
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 23:20
Hei!
 
Originally posted by ses ses wrote:

Jeg er redd det er en teoretisk mulig kun. Jeg har nå bladd gjennom et 50-talls bilder av stortyskere, og ikke ett bilde viser en stortysker i Norge uten frontlykt. Dette måtte i tilfelle være under krigen, for da ble frontlyktene blendet ned. Ellers har jo forntlyktene i Norge en funksjon, nemlig å belyse sporet, i motsetning til mange andre land der lyktene kun er signallykter.
 
Er du helt sikker på dette?
Da Liliput lagde en "norsk" helsvart "Stortysker" uten frontlykt for noen år tilbake, husker jeg at jeg kikket gjennom en del bilder av norske type 63 for å finne ut hvor forbildetro en slik modell var. Jeg mener bestemt at jeg til slutt fant ett bilde fra begynnelsen av 50-tallet som viste en norsk type 63 UTEN frontlykt i det hele tatt. I skrivende stund husker jeg ikke akkurat hvor jeg så det, men det kan ha vært i ett gammelt nummer av På Sporet.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 22:30
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 
Ett alternativ kan vel være å lage en NSB Type 63 uten hovedlykt i det hele tatt. Så langt jeg har forstått var noen av NSBs 74 lokomotiver av denne typen uten hovedlykt i korte eller lengre perioder.
 
 


Jeg er redd det er en teoretisk mulig kun. Jeg har nå bladd gjennom et 50-talls bilder av stortyskere, og ikke ett bilde viser en stortysker i Norge uten frontlykt. Dette måtte i tilfelle være under krigen, for da ble frontlyktene blendet ned. Ellers har jo forntlyktene i Norge en funksjon, nemlig å belyse sporet, i motsetning til mange andre land der lyktene kun er signallykter.
Svein S
Back to Top
Gert View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 22 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 19:58
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 
Ett alternativ kan vel være å lage en NSB Type 63 uten hovedlykt i det hele tatt. Så langt jeg har forstått var noen av NSBs 74 lokomotiver av denne typen uten hovedlykt i korte eller lengre perioder.
 
 
 
Hei Roger
Spennede tanke.Thumbs%20Up
 
 
 
 
 
 
 


Edited by Gert - 21 februar 2009 at 20:49
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 19:38
Hei!
 
Ett alternativ kan vel være å lage en NSB Type 63 uten hovedlykt i det hele tatt. Så langt jeg har forstått var noen av NSBs 74 lokomotiver av denne typen uten hovedlykt i korte eller lengre perioder.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 19:30
Originally posted by ses ses wrote:

Engelsk "simple", altså. For meg betyr "simpel" på norsk noe som er dårlig.


Håper du skjønner hva jeg mener da. Det var kun for at den ser lett ut å bygge. Men klart fine bilder å bra info du kommer med.

Edited by kaidyb - 21 februar 2009 at 19:31
Back to Top
Gert View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 22 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 18:04
Originally posted by Stian Stian wrote:

Det er flott at noen gir oss andre tips om hvordan vi kan modifisere lok og vogner!Thumbs%20Up
 
Kommer tilbake med løsninger på lampe, strømtilførsel etc.
Det begynner å krystalisere seg hvordan det blir.
Må teste ut.Big%20smile
 
Har også igjen litt mere lakkering og smussing.
Diverse dekaler skal også på plass.
 
Dette er både spennende og morsomt å holde på med.Thumbs%20Up
 
 


Edited by Gert - 21 februar 2009 at 18:05
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 17:30
Det er flott at noen gir oss andre tips om hvordan vi kan modifisere lok og vogner!Thumbs%20Up
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Gert View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 22 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 16:14
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

Nå vet jeg ossen vi skal lage de lampene til stor tyskrene våres gert. det skal vi hvis ikke du har kommet på noe bedere. Så skal vi få til det med flense verktøy fra biltema. Som biloppretter så har jeg klart et sånt sett liggende så skal gå i gang med dette å med riktig rør så fort som mulig. Å her kan det formes mer en bare en enkel kon.
 
Det høres spennende ut.Smile
 
Det som er den store utfordringen er plassen på insiden.
 
Den Tyske BR52 er klargjort for å sette inn røykagr. 
Derfor går metallet helt frem til fronten.
Dette resulterer i at det ikke er plass til noe annet en
meget tynne ledninger på insiden.
Lampen inkl. pære må ligge på utsiden. Kun med 2 tynne ledninger inn.
Alternativet er å kappe vekk jern og ødelegge mulighet for røykagr.
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 14:51
Engelsk "simple", altså. For meg betyr "simpel" på norsk noe som er dårlig.
Svein S
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 13:20
Veldig bra info du kommer med her Svein. Med simpel mente jeg at den ikke hadde de blå og røde stripene. den var veldig svart. å da er det jo mesten bare å lakke den svart å vaske hjulene etterpå. men som sakt bilder er fint å gøy.

Edited by kaidyb - 21 februar 2009 at 13:21
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2009 at 22:32
Spesiell og simpel? Hva mener du? Dette er da en helt normal norsk stortysker.

Det var ikke bare 660 som hadde sentralstilt lykt, men flertallet hadde den noe hevet opp, men ikke alle like mye, så det var mange varianter av plasseringen. Samme lok kunne også endre plasseringen i løpet av "livet". 2570 har jeg sett bilde av med både hevet og sentralstilt lykt, men det skyldes muligens bytte av kjel. 4830 hadde lykta svært høyt hevet, mens 4838 var bare så vidt hevet i forhold til senter. 5856, som er i England i dag, ser ut til å ha lykta faktisk litt under senterlinjen. Så som man skjønner var det ingen helt fast plass der lykta ble plassert. Det virker nesten som om braketten som holdt lykta nærmest ble sveiset på ut fra verkstedets forgodtbefinnende i øyeblikket. For andre norske damploktyper finner vi lignende variasjoner av plassering av topplykta innen samme type. Denne lykta ble montert etter at maskinene var nye, og dermed ble det overlatt til det enkelte distrikt å montere dette utstyret.
Svein S
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2009 at 21:40
Se her ja. bra bilde. Den var spesiel ja å kansje litt simpel som et forbilde som modell. Men en lett modell å bygge da.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2009 at 20:17
Bare sånn for å ha sagt det, så varierte plasseringen av den norske frontlykta noe på stortyskerne, fra på amerikansk vis å stå midt på røykskapet, til å være hevet noe. Her er et bilde av 660 som hadde sentralstilt lykt:



Foto Ulf Berntsen 2.5.70 Vst. Grorud, fra NJKs Materielldatabase
Svein S
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2009 at 19:23
Nå vet jeg ossen vi skal lage de lampene til stor tyskrene våres gert. det skal vi hvis ikke du har kommet på noe bedere. Så skal vi få til det med flense verktøy fra biltema. Som biloppretter så har jeg klart et sånt sett liggende så skal gå i gang med dette å med riktig rør så fort som mulig. Å her kan det formes mer en bare en enkel kon.


Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2009 at 18:44
ja jeg kan ta de med til torsdag, så kan du se om du kan bruke de. Helt enig et bilde sier mer enn tusen ord
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Gert View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 22 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2009 at 18:16
Hei
 
Se der ja.
Dette gav meg en ide hvordan dette kan gjøres.Thumbs%20Up
Helt enig at et bilde sier mer en ord mange ganger.
Takk.
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2009 at 18:12
Originally posted by Gert Gert wrote:

Er det er et rør som stikker ut med pære inni og glass på utsiden ?


Nei, det er nok et plasthus, med noe slags støpt "glass" innvendig. Det sitter en 3mm lysdiode bak, men den sitter inni kjelen (litt bedre plass på Gützold-maskinen enn din Roco)...

Et bilde forteller kanskje mer enn tusen ord?
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Gert View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 22 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2009 at 18:10
Hei
 
Originally posted by kokken kokken wrote:

jeg har noen gamle pære/lampe fra el 14 min. vet ikke om du kan bruke disse???
 
Det er kansje mulig. Må nesten se den.
Du kan kansje ta med deg i klubbenBig%20smile
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård

Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2009 at 18:00
jeg har noen gamle pære/lampe fra el 14 min. vet ikke om du kan bruke disse???
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Gert View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 22 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2009 at 17:51
 
Takk for fint bilde av Tyskeren din Bjørn Runar.Thumbs%20Up
 
Er det er et rør som stikker ut med pære inni og glass på utsiden ?
 
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård

Back to Top
Gert View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 22 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2009 at 17:46
Hei.
 
Originally posted by kokken kokken wrote:

hei, du har ikke vurdert å bruke dioder, de er små og bedre til lys enn lamper. Diodene blir ikke så varme og holder lenge

 
Jeg er enig i at dioder har sine fordeler.Big%20smile.
Men det er selve lampa jeg er ute etter.
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2009 at 17:21
Utfordringer til Gert er ikke i første rekke hva som skal være inni lampen, men hvordan selve lampehuset skal lages...

Slik ser det ut på en Gützold stortysker:

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2009 at 17:11

hei, du har ikke vurdert å bruke dioder, de er små og bedre til lys enn lamper. Diodene blir ikke så varme og holder lenge

Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Gert View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 22 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2009 at 16:23
Jeg holder på å bygge/lakke om en Tysk 52 til Norsk Stortysker.Smile
.
Har plukket den helt fra hverandre og lakket om det som skal forandres.
 
Har igjen å sette på diverse dekaler og å smusse.
.
MEN har fått  en utfordring med hovedlyset i fronten.Confused.
.
Er det noen som vet eventuelt hvor det kan skaffes en lampe som kan brukes.Big%20smile
Har prøvd å lage, ikke helt vellykket.
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.