MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - kupelys problem???
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

kupelys problem???

 Post Reply Post Reply
Author
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: kupelys problem???
    Posted: 26 januar 2009 at 23:11
Har tatt av alle motstander på min nyinkjøpte vt137 motorvogn fra liliput.så nær som 4 stk på toppen, to forand å to bak på samme sted. hva dem var til skjønte jeg ikke men skal dem tas av. å event skal det loddes sammen der?




Edited by kaidyb - 27 januar 2009 at 01:17
Back to Top
asbjotve View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 15 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asbjotve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 23:53
Hmm, altså... du har tatt av 4 motstandere? Uten å vite om de skal være der eller ikke?

Skal vel vanligvis være sånn at man bare kan plugge dekoderen i (såfremt det er NEM-plugg i loket). Å fjerne motstandere gjør jo at spenningen (eller var det strømmen) ikke blir hindret, dvs. at komponentene kan bli utsatt for høy strøm/spenning som jeg forstår. Altså, skal de ikke fjernes i det hele tatt i utgangspunktet, med mindre du visste hva du gjorde?

Rett meg gjerne, noen, om jeg skulle ta feil?

Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 00:12
ja de som kortslutter mellom strømmopptak skal av. men uansett fikk ordna det med dekoderen. den går veldig fint på skinne gangen nå.men lurer fortsatt på om de fire motstandene skal bort for nå er det nesten ikke lys i den. lyset går i takt med motoren?????

Edited by kaidyb - 27 januar 2009 at 01:12
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 09:11
HeiSmile
 
Der er ingen grund til at foretage ændringer, når modellen er udstyret med 8 polet plug for decoder. Min tilsvarende fungerer perfekt uden ændringer.
 
Plug i decoderen og kør.Big%20smile
 
Mange hilsner
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,051 seconds.