MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Jon Trygves weblog
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Jon Trygves weblog

 Post Reply Post Reply
Author
Jon Trygve View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon Trygve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jon Trygves weblog
    Posted: 20 januar 2009 at 19:57
 
20. januar 2009
For å dele min hjemmeside www.jontrygve.com med flere lesere, lager jeg en litenoppdateringsblogg her på MJF-forum.
 
Har da fått lagt ut bilder fra Hobbymessen 2008 i Hortenshallen i fjor høst, samt noen bilder fra Italia sommerferien 2008. I tillegg har også mange flotte bilder fra messen i Bremen i høst også blitt lagt ut.



Edited by Jon Trygve - 20 januar 2009 at 19:59
Back to Top
Jon Trygve View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon Trygve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2009 at 15:52

Ombygging av «Paradise Bar»

Har de siste dagene lekt med med litt elektronikk og ikke minst bygginge. Faller sin «Paradise Bar» har fått ett litt mer syndig preg. Må si jeg er fornøyd med resultatet.
 

Byggetråden »

Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2009 at 16:28
Tøft Big%20smile

MVH Espen
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Jon Trygve View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon Trygve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2009 at 23:55
Rema 1000
Nå har jeg kommet inn i en fin byggeperiode. Har da bygget om Vollmer sin LIDL butikk (art.nr 3662) til en Rema 1000 butikk. Her har jeg malt med Humbrol maling for å få en blåfarge jeg synes var OK. Måtte blande litt forskjellige varianter. Og som jeg gjorde på «Paradise Bar» brukte jeg 10mm hvite LEDs for belysning på 12V DC.

Under et par bilder av det ferdige resultat.



Edited by Jon Trygve - 30 januar 2009 at 18:02
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2009 at 09:04
Remabutikken er en svært vellykket fornorskning etter min mening. Helt riktig fargevalg.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2009 at 11:14
Visste ikke at Rema 1000 hadde Brustadbuer LOL
 
Ellers et fint bygg.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Jon Trygve View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon Trygve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2009 at 18:18
Reitan-gruppen tok over alle 50 LIDL butikkene (herunder ansatte, butikker, lager og kontorer)  sommeren 2008. Dermed var den 3,5 år gamle LIDL-satsningen over i Norge.
 
Alle butikkene ble da omprofilert med Rema 1000 profil, som jeg personlig synes de har vært heldige med. Blitt flotte butikker!
 
Under et bilde av produktesken fra Vollmer.
 
 

LIDL Hunndalen, Gøvik (sept. 2005)

REMA 1000 Horten (sept. 2008)


Edited by Jon Trygve - 30 januar 2009 at 19:10
Back to Top
odin11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote odin11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2009 at 18:59
sneksent   [=D>]

Edited by odin11 - 30 januar 2009 at 19:00
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2009 at 21:30

Dette var den første Lidl-butikken i Norge som ble overtatt av REMA 1000. Den ligger for tiden i Sarpsborg, og blir i løpet av en halvannen ukes tid flyttet tilbake til kjøpesenteret Stop.

Mer kan leses på www.gleng.org/lions
 
 
 
 
"LIDL gir opp i Norge" Allerede før Jul ble LIDL i Gleng tatt over av REMA. Når utlendingene nå har gitt opp driften betyr det kanskje at nivået på tilbudsplakatene blir bedre? Men det betyr
dessverre også slutt på billige startsett.
 

 



Edited by NiM - 30 januar 2009 at 21:33
Back to Top
Jon Trygve View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon Trygve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 23:46
Peppes Pizza overtar lokalene til Pizzeria Alfredo
Har i de siste dagene bygget litt mer. En bygård har blitt ferdig (sees lengst til høyre i bildet under). Her har Apotek 1 og EiendomsMegler 1 intatt lokalene.

Nå står "Pizzeria Alfredo" for tur. Men i Norge er ikke dette et så aktuelt navn på en pizza restautrant, så isteden har Peppes Pizza overtatt lokalene. De har visst også fått lov til å ha uteservering her.

Back to Top
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 april 2009 at 02:02
Absolutt vellykkede fornorsking av utenlandske kjeder!

Men husk at REMA1000 aldri har tilbud på noe som helst ;-) Kun lave priser..


Edited by a[c]e - 20 april 2009 at 02:02
ace@samlerforumet.net
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.