MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Roco El. 16 i AC
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Roco El. 16 i AC

 Post Reply Post Reply
Author
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Roco El. 16 i AC
    Posted: 27 desember 2008 at 18:40
Nå har jeg hatt min Roco El. 16 i AC i litt over et halvt år, og loket har gått som en drøm bortsett fra at sleper`n var bøyd litt feil vei.
 
I det siste har loket stoppet opp av og til midt ute på linja, men oftest på en sporveksel. Dette gjelder også min nye Marklin Hectorrail BR441.
 
På 16 maskinen har det kommet noen sorte flekker på sleper`n, hvorfor vet jeg ikke? Slitasje?
 
Siden det samme skjer med den flunkende nye Hector 441 fra Marklin kan det vel tyde på lite strøm i tredjeskinna?
 
Håper på svar, om hva dette kan være!
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2008 at 18:54
Få tak i et multimeter og mål hvor mye eller lite strøm du har rundt forbi på anlegget, dersom noen problem er det bare å starte på feilsøking.
Eller, hvor er strømmen ? hvor stopper den ? eller ?
Er det et mekanisk problem, er det bare å bøye seg ned til skinnehøyde for å studere på nært hold etter eventuelle feil.

Er egentlig bare å starte i en ende å lete og eleminere

Espen
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2008 at 19:06

Det er hvertfall ikke noe "uvelkomment" på skinnegangen...

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.