MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nytt arctictrains.com med interaktive kart
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nytt arctictrains.com med interaktive kart

 Post Reply Post Reply
Author
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nytt arctictrains.com med interaktive kart
    Posted: 30 november 2008 at 10:30
Hei!Har pusset opp nettgalleriet www.arctictrains.com fra Ofotbanen/Malmbanen.[^] Ny design, større bilder, faktasider, og interaktive kart! Velg et bilde eller et galleri, klikk "map this", og Google Maps/Earth viser hvor bildet er tatt. En slags virtuell reise på Ofotbanen. Er litt stolt av de kartgreiene. [:I]Åpnet det nye galleriet i morges, har blitt nokså blind på hva som virker bra/dårlig mens jeg snekret. Blir veldig glad om noen rapporterer tekniske eller logiske bugs.Ha en god søndag


Edited by Dag Cato - 30 november 2008 at 12:34
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 12:41
Jeg tok meg den frihet å endre litt på URL-adressen slik at linkinga virket.
Det synes som forumet forlanger http:// først.

Ellers er det en god ide.
Når jeg trykker "map this" får jeg opp Google Maps ok. Men der er alle fotolokasjonene med. dermed så må jeg trykke på hver enkelt markør for å lete etter akkurat det bildet jeg vil sjekke opp.
Jeg fant også et bilde fra Nordalsbrua lokalisert til Narvik sentrum. (Eller er det kanskje brua på museet? )
Dette tror jeg bilr veldig bra Terje.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 18:38
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Jeg tok meg den frihet å endre litt på URL-adressen slik at linkinga virket.
Det synes som forumet forlanger http:// først.


Takk!

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:


Når jeg trykker "map this" får jeg opp Google Maps ok. Men der er alle fotolokasjonene med. dermed så må jeg trykke på hver enkelt markør for å lete etter akkurat det bildet jeg vil sjekke opp.


Ett-bilde visningen funket et sted underveis i snekringen. Må sjekke opp. Bug nr 1, dette....

Den observante besøkende har sikkert lagt merke til at galleriet har mange flere fotografer enn meg. Mine "gjestefotografer" må selvsagt tåle høyere kvalitetskrav enn meg selv. (Hrrm). Har man et bra og skarpt bilde fra Ofotbanen bruker jeg det mer enn gjerne. Full kreditering, ingen honorering.


Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 desember 2008 at 15:36
Hei Terje
 
Dette ble stilig.
 
Tenkte jeg skulle hjelpe deg med å rette opp noen andre feil og unøyaktigheter i "Old Times" galleriet:
 
Bilde 2: det er en El 12 i grønn fargesetting foran i toget
Bilde 3: El 12 2114+2113, med 3-delt El 3 bak
Bilde 7: 2 stk. SJ DM 3 med 2 andre bakerst (Da, Du, Dm2?)
Bilde 8: El 12 2117+2118
Bilde 9: Damploket er Type 32b eller c
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2008 at 00:15
Hei Asgeir

Bra du liker opplegget. Og takk for påpeking av manglende loknummer og nagler og slikt. Djevelen ligger i detaljene (Ugh).

Men den mildt sagt graverende feilen du påpeker - uæhh! Det kunne jeg klart meg uten.Embarrassed Feilen altså, ikke påpekingen/påpakningen.

Informasjonen er nu korrigert og bygget inn i originalfilen, jeg har laget ny og større versjon, og lastet opp i galleriet. Alt i Lightroom, selvsagt ClapWink

Størrelsen gjør forresten en forskjell, bare sjekk de aktuelle bildene (minus ett).
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2008 at 14:34
x3 Large var snadder!
Her kommer det frem detaljer som hjemmesnekkere av tog må lete lenge etter.
 
Bare hyggelig å hjelpe med nagler og sliktBig%20smile
 
Spørsmål: har du funnet noen flere bilder av El 3 (dvs. som 3-seksjonslok) og El 4 fra 50-tallet og frem til utrangering?
 
Jeg har funnet noe, men utrolig lite i forhold til El 12 og andre loktyper sydover. 
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2008 at 15:53
Hmm. På museet har vi de kjente bildene, p.t. har vi også litt gubb som skanner systematisk papiroriginaler og negativer. Har ikke lett etter nye El 3 & 4 bilder på et par år nå, muligens burde jeg gjøre det.


Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.