MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vognene til flybensintoget
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vognene til flybensintoget

 Post Reply Post Reply
Author
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vognene til flybensintoget
    Posted: 15 november 2008 at 21:20
Hver morgen rundt 06 tiden avgår to åttere, med noe rundt 15 - 16 vogner fullastet med flyparafin fra Bekkelaget opp til Gardermoen. Toget returnerer rundt 13 tiden...
 
Vet noen her inne om det selges identiske tankvogner, som de som brukes på flybensintoget?
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2008 at 14:09
Det finnes en rekke tankvogner som har lignende utseende, men de fleste er altfor korte. Jeg lagde en gang en slik vogn, men det ble for mye jobb og for mange kompromisser.

Boggiene er temmelig vanlige, og selve vognbunnen kan lages av H-bjelker. Tanken har en litt spesiell sveiseanordning, men med dreieutstyr kan man sikkert lage noe der, og støpe opp disse. I tillegg er det noen rør på taket som man må få til å se realistisk ut.

Dekalene til vogner merket NSB Gods eller CargoNet kan man imidlertid allerede få tak i hos www.messingmodeller.no.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2008 at 22:14
Takker for svaret, og jeg skal vurdere dekaler nermere. :-)
Back to Top
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2008 at 10:45
hei Ståle
jeg har også puslet litt med dette, for noen år tilbake. "i samråd med Pelle" men han kom lengre en det jeg gjorde.
jeg har 8 stk Piko vogner liggende. mulig det har kommet noe i ettertid som passer bedre, men jeg kan ikke si at jeg har sett noe, (har ikke fulgt veldig nøye med)
man kan lese litt om det på min hobbyside.
 
 
ove
"
Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2008 at 15:36
Takker så mye Ove, kanskje vi kan samle en liten gjeng og legge press på Roco / Marklin etterhvert?Wink
Back to Top
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2008 at 16:01
Det hadde jo vært artig, men jeg tror det er et lite publikum som er spesielt interessert i dette.
Så det er kanskje heller lettere med en liten norsk produsent som er spesielt interessert fra før.
Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2008 at 20:54
Jeg er med! *presser*
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2008 at 22:01
Alltid er det MANGE flere som er ute etter slikt, problemet er at det kan være litt vanskelig å få flere med...
 
Vi får bare håpe..
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.