MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kristiansund
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kristiansund

 Post Reply Post Reply
Author
autowern View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 18 oktober 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote autowern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kristiansund
    Posted: 14 november 2008 at 21:42
Hei! Med fare for å poste i feil del av forumet legge jeg ut saken her inne, i håp om at det er noen lunde treff.

Har merket meg at det ikke finnes noen klubber i kristiansund, heller ikke i omegn. Den nærmeste klubben er i Trondheim?.

Men jeg er overbevist om at det finnes folk som driver på med mjb i området, noe annet hadde vært rart.
Finnes noen av dere her inne på forumet?, har noen tenkt på å starte en forening i området?...


Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2008 at 21:57
Hei,
 
Vet ikke om noen klubber her i byen jeg heller (Kristiansund er vel den sørnorske byen med lengst avstand til jernbanestasjon!), men har nå i det minste tenkt å bygge meg bane hjemme om ikke annet! Smile
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2008 at 22:05
Det skal finnes et MJ-klubb i Ålesund har jeg hørt, men det er kanskje ikke noe lettere tilgjengelig fra Kristiansund enn Trondheim?
Svein S
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2008 at 22:50
Originally posted by Øyvind Erik Øyvind Erik wrote:

Hei,
 
Vet ikke om noen klubber her i byen jeg heller (Kristiansund er vel den sørnorske byen med lengst avstand til jernbanestasjon!), men har nå i det minste tenkt å bygge meg bane hjemme om ikke annet! Smile
 
Du kan jo bygge banen fra Nes (Åndalsnes) til Molde og Kristiansund Wink
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2008 at 22:52
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Originally posted by Øyvind Erik Øyvind Erik wrote:

Hei,
 
Vet ikke om noen klubber her i byen jeg heller (Kristiansund er vel den sørnorske byen med lengst avstand til jernbanestasjon!), men har nå i det minste tenkt å bygge meg bane hjemme om ikke annet! Smile
 
Du kan jo bygge banen fra Nes (Åndalsnes) til Molde og Kristiansund Wink
Nja, den mest aktuelle trasséen hart de bygd vei på (Atlanterhavsveien)
 
 
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2008 at 00:11
Lokale klubber blir til når noen ildsjeler kommer sammen og sår det første frøet.  MJF kan være behjelpelig med å sende din interesse til medlemmer i det aktuelle området. 
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 23:35
Finnes en klubb i Ålesund:
 
Pensens venner, Borgundveien 33 6003 Ålesund tlf 70 12 30 92
 
De hadde en webside, som ser ut som ikke ekistere. Hvordan det ellers står til med klubben får andre svare på.
A matter of life and death
Back to Top
scania View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 08 november 2008
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scania Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2008 at 12:22
klubben i ålesund ligger i langevågen sula kommune ca300 kvadrat med ac og dc kontakt sigurd siem eller helge haaseth hvis jeg finner ut hvordan man sender bilder så har jeg noen er ikke så flink på data
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2008 at 13:03
Originally posted by scania scania wrote:

klubben i ålesund ligger i langevågen sula kommune ca300 kvadrat med ac og dc kontakt sigurd siem eller helge haaseth hvis jeg finner ut hvordan man sender bilder så har jeg noen er ikke så flink på data
 
Hei!
 
Ikke så flink til å skrive heller?Cry
 
MVH, Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
autowern View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 18 oktober 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote autowern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2008 at 07:57
Ålesund blir faktisk lenger unna og mindre praktisk enn Trondheim.
Men jeg ser jo at modelljernbane-folk finnes i området.
 
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.