MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NRK søker modelljernbane-entusiast ASAP :)
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NRK søker modelljernbane-entusiast ASAP :)

 Post Reply Post Reply
Author
bartster View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 16 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bartster Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NRK søker modelljernbane-entusiast ASAP :)
    Posted: 16 oktober 2008 at 13:14
Hei!
 
Jeg hjelper til på NRK Super som jobber med produksjonen av et program som heter "Gaven".  I korte trekk er dette et program hvor en venn(inne) ønsker å overraske en annen venn(inne)  alder 9-13 år, med å gi en gave i form av opplevelser.
 
Det som gjør at de enkelte undommene blir plukket ut til dette programmet, kan være at den ene parten har opplevd noe vanskelig eller hatt en vanskelig periode i livet.
 
I neste uke skal vi dra opp til Bergen for å skyte en episode.  Den vennen som blir overrasket er meget stor togentusiast, og vi kom på at det kunne vært moro å la denne gutten få oppleve å komme hjem til eller være sammen med en som har lidenskap innen tog/modelljernbane - og har en stor bane eller tilsvarende hjemme.
 
Vi skal skyte denne episoden neste uke (uke 43).  Vi kan ikke garantere noe 100% - men dette er en sondering i terrenget for å se om noen av dere kan være aktuelle å få kunne være med på programmet.
 
For å melde interesse eller om du kan tipse oss om aktuelle personer - ta kontakt med:
(Merk - det er ikke nødvendig at vedkommende bor i Bergen sentrum, men gjerne i grei togtur avstand fra Bergen)
 
Sara Brym
NRK Super
 
Håper at det er greit jeg bruker forumet deres til å spørre etter dette Smile
 
Mvh,
Martin Bergholtz
Assistent, NRK Super "Gaven"
 


Edited by bartster - 16 oktober 2008 at 14:20
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 15:15
Forumet Smalspor - http://www.phpbbserver.com/smalspor/ - drives av en del av de yngre MJ-entusiatene. Legg gjerne inn en annonse der også? (Noen av dem frekventerer dog her, men..)

Edited by steppen - 16 oktober 2008 at 15:16
Mvh Stein
Back to Top
bartster View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 16 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bartster Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 10:33
Da har vi fått tak i noen som vi kommer til å bruke - takk for mail og info som har kommet til Sara Brym :)
 
Mvh,
Martin Bergholtz
Assistent, NRK Super "Gaven"
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 11:24
Det var bra. Legger dere ut noe info her på forumet når dere vet om episoden skal brukes og når den eventuelt sendes?

Hadde vært morsomt å sett, men NRK super er ikke akkurat den kanalen jeg ser mest på... Smile
Back to Top
bartster View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 16 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bartster Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 13:15

Hei - det er sesong 2 av Gaven - og det skal vises på NRK fra februar neste år en gang.  Første episode vises kl 1830 på NRK1, deretter episode 2 kl 1900 på NRK Super - og slik blir det da en gang i uken til alle 8 episoder er vist.

Kan ikke love at jeg husker å gå inn her da - ettersom jeg bare har hatt et 2 ukers engasjement hos dem ifbm. skole :)
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2009 at 18:14
I dag fikk jeg litt informasjon om hvordan det er gått videre med dette programmet.
Fikk en hyggelig mail fra moren til en gutt som fikk en overraskelse fra en venninne. De har vært på besøk hos en Øystein Pettersen, som ikke jeg kjenner, men sikkert noen her kjenner. Denne moren skrøt veldig av engasjementet i klubben og dette besøket var høydepunktet i denne uken opptakene pågikk.
 
Sendes på NRK1 den 7 mars kl 1830.
 
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2009 at 18:36
Takker for tipset, det er herved notert i kalenderen! Smile

Svein

Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2009 at 19:03
Notert her ogSmile 
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2009 at 21:09
Originally posted by asai asai wrote:

De har vært på besøk hos en Øystein Pettersen, som ikke jeg kjenner, men sikkert noen her kjenner.
 
Sendes på NRK1 den 7 mars kl 1830.
 
 
Da har de vært og sett noe av det beste som lages privat på den kanten av Norge. Jeg har dessverre ikke sett Øystein Pettersen"s anlegg med mine egne øyne, men bilder og rapporter fra andre forteller om bra sakerSmile
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2009 at 22:03

Her en link til en side som viser hva denne karen er god for, og det er en dyktig kar vi snakker om her.

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2009 at 15:36
Pettersen har selv også vært skribent i MJ-Bladet, med fyldige artikler om mange av prosjektene som er omtalt på siden SveinR lenker ti.l
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.