MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Reis på kryss og tvers i USA på mitt anlegg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Reis på kryss og tvers i USA på mitt anlegg

 Post Reply Post Reply
Author
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Reis på kryss og tvers i USA på mitt anlegg
    Posted: 12 oktober 2008 at 17:38




ko




PÅ bildet over kan man se monumenter eller ting som kjennetegner en stat i USA. (banen er under bygging) Man kan se Frihetsstatuen i New York, en westernby i Texas, presidentene i fjellet i Dakota, en fjellkjede i Pennsylvania, Det høye grå fjeller i hjørnet er Devils Tower i Rocky Mountains i Ywoming, Grand Canyon i Arizona, Det litt mer frodige området i Colorado, typisk for Wisconsin er farmer ute på landet. Bokstavene for Hollywood er under bygging og det er jo California og til slutt har man ørkenslettene i Nevada. Florida er også med på banen men jeg hadde ikke god nok vinkel på fotoapparatet til å få det med. - Morsomt.


Edited by Helge Myhre - 12 oktober 2008 at 17:42
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2008 at 19:36
...vet ikke helt om jeg tår å reise....d togveltet til venstre ga meg kalde føtterGeek
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 20:43
Originally posted by ROBEL ROBEL wrote:

...vet ikke helt om jeg tår å reise....d togveltet til venstre ga meg kalde føtterGeek




Det er derfor jeg skal bytte dem ut med amerikanske tog - de er større og sikrere. Jeg har bare ikke fått dem i posten fra USA enda.
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 21:56
Originally posted by Helge Myhre Helge Myhre wrote:

Det er derfor jeg skal bytte dem ut med amerikanske tog - de er større og sikrere.
Større - ja, men sikrere - nja, jeg er vel ikke helt enig ... Train accident
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2008 at 21:52
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Originally posted by Helge Myhre Helge Myhre wrote:

Det er derfor jeg skal bytte dem ut med amerikanske tog - de er større og sikrere.
Større - ja, men sikrere - nja, jeg er vel ikke helt enig ... Train accident


Sikrere eller ikke sikrere - slapp av, det er i modell.
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2008 at 22:03
Florida under bygging med Grand Canyon i Arizona i bakgrunnen.



Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2008 at 23:04
jeg anntar at du skal ligge modell vann oppå det blå.Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2008 at 23:30
Originally posted by Stian Stian wrote:

jeg anntar at du skal ligge modell vann oppå det blå.Smile




Jeg skjønner ikke hva du mener. Kan du være mer presis hvis det er et tips eller råd du kommer med?
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2008 at 23:36
du vet sånn plast vann du får på mj butikker eks hos nmj  link: http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=922&osCsid=ba9c9056396791416f0d41450ec93ce6 håper det hjelper
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2008 at 23:56
Originally posted by Stian Stian wrote:

du vet sånn plast vann du får på mj butikker eks hos nmj  link: http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=922&osCsid=ba9c9056396791416f0d41450ec93ce6 håper det hjelper
 
Jeg syns det ser ut som Helge kan ha brukt en vannfolie fra Faller jeg, og i så fall skal det ikke noe mer oppå den.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2008 at 00:25
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Stian Stian wrote:

du vet sånn plast vann du får på mj butikker eks hos nmj  link: http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=922&osCsid=ba9c9056396791416f0d41450ec93ce6 håper det hjelper
 
Jeg syns det ser ut som Helge kan ha brukt en vannfolie fra Faller jeg, og i så fall skal det ikke noe mer oppå den.
 
Eirik


Det stemmer. Jeg har brukt vannfolie. Men jeg hadde bare ikke feiet bort all sanden jeg har lagt på stranden.
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.