MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hjelp til å fikse ødelagt lok-ramme
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hjelp til å fikse ødelagt lok-ramme

 Post Reply Post Reply
Author
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjelp til å fikse ødelagt lok-ramme
    Posted: 20 desember 2004 at 14:06

Hei,

nå er det juleferie på meg, og tid for å bruke mange timer på jernbanen min. Jeg har tatt fram en gammel El13 fra Lima, som jeg tenkte å fikse litt på, har som så mange andre her kjøpt inn nye motorer som jeg er klar for å få montert inn. Til min fortvilelse oppdaget jeg at selve "understellet" eller lokrammen, karroseriet eller hva det nå heter, har fått en knekk på ene siden. Dette er jo laget av plast, så mitt spørsmål er enkelt og greit; hvordan fikser amatører som meg noe slikt så enkelt og godt som mulig? Jeg har dårlig erfaring med å bruke superlim på plast, det "biter" ikke skikkelig og løsner etter en stund. Plast er jo plast, men er det likevel noen som har utviklet noen enkle men effektive metoder for å fikse dette, så hadde jeg satt pris på noen tips.

Med vennlig hilsen

Ben-Sigvald

Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2004 at 14:48

Hei Ben-Sigvald!

Ramma i Lima El13 er faktisk lett å fikse. Bruk vanlig plastlim av den typen som er beregnet på plastbyggesett. Lim inn en bit av et støpetre fra et byggesett inni ramma ved overgangen mellom sidevangen og gulvet med plastlimet (eller lynol) så blir det "hel ved" igjen. Lykke til!

MVH, Tom

Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2004 at 23:40

Takk Tom,

tipset ditt er både enkelt og logisk - sikkert derfor jeg ikke klarte å tenke meg fram til det selv. Nå burde jeg klare å få loket opp og gå etterhvert.

Ben-Sigvald

Back to Top
fleichmann View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fleichmann Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 desember 2004 at 14:58
har du et bilde av skaden og har du evt delene??
Med Hilsen HILMAR2!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,045 seconds.