MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ødelagt mobile station?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ødelagt mobile station?

 Post Reply Post Reply
Author
palminde View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 13 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote palminde Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ødelagt mobile station?
    Posted: 15 september 2008 at 12:22
Jeg har oppdaget gledene ved digital styring ved bruk av mobile station. Problemet var at jeg klarte å koble til den gamle analoge trasformatoren på skinnene mens mobile station fortsatt var tilkoblet. Den nye trafoen var ikke koblet til, men mobile station fikk nok inn noe strøm fra den gamle trafoen.
 
Når jeg nå kobler til mobile station, ser software ut til å fungere, men den viser hele tiden kortslutning i skinnegangen. Hvis jeg trykker stop, viser den lynsignal (kortslutning) i noen sekunder, før den kobler ut strømmen.
 
Noen som vet om dette kan ordnes uten å måtte sende det hele til Tyskland for reparasjon (koster jo en del å sende opp og ned).
Pål
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2008 at 12:57
Høres ut som du har brent utgangen på mobilen under feilkoblingen ja.
 
Foreslår at du kontakter Nils Gullhav. Fikser ikke han det så er det nok bare tyskland igjen...
 
Nils finner du her:
 
NILS" SMÅSERVICE
Driver med alt jeg får betalt for,
såfremt jeg har lyst.
+47 90 17 68 76
 
Eirik
 
Forøvrig er det min mening at det er nok veksler på Steinsnes
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.