MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Amerikansk N - Hvorfor ikke?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Amerikansk N - Hvorfor ikke?

 Post Reply Post Reply
Author
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Amerikansk N - Hvorfor ikke?
    Posted: 05 september 2008 at 00:16
Jeg bygger et anlegg nå som i begynnelsen var ment å bli europeisk. Det er praktisk for det er lett å få rekvisita som hus og figurer etc. Så ombestemte jeg meg og ville ha amerikansk og måtte gjøre om banen en del. Ikke noe særlig fysisk, men det var mest å male om fjell, strø ørkenpulver som også måtte bearbeides litt i fargene. Men fremfor alt - Jeg måtte bygge kule USA-hus selv. Jeg valgte skikkelig westernstil og er foreløpig ganske fornøyd. Så alle de plastikkhusene fra Faller jeg hadde tenkt å bruke er satt bort og skal ikke brukes. Jeg prøver å finne en løsning på hvordan jeg skal få kjøpt; eller om nødvendig, laget kaktuser for ørkenområder. Det passer godt at jeg denne gang valgte å ikke sette opp luftledninger siden de nesten ikke kjører elektrisk i USA. Det finnes et stort utvalg av mange kule amerikanske diesellok bare man går på nettet i amerikanske nettbutikker. Her er noen bilder som viser noe av det hva jeg foreløpig har laget. Dette skal selvsagt detaljeres veldig mye.                                                                                                                                                                  
                                                                                                                                    
 
 
 
 
 
 
 
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2008 at 05:42
Se mange fine bilder og tips om bygging av amerikansk Z-skala (som er enda mindre enn N-skala) bygget i Norge på denne siden.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2008 at 07:44
Hester! Hester må man ha i Cowboy-land!
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2008 at 08:05
Hei!
 
Rustic Rails har en del "western-ting" i N-skala og i 10mm skala (en wargame-skala som er relativ nær N).
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2008 at 18:11
Hva er "ørkenpulver"?
 
Petter Wink
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2008 at 18:50
Kanel?
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2008 at 00:38
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Hva er "ørkenpulver"?
 
Petter Wink
 
Det er bare veldig veldig veldig fint brunt pulver. Det må sprayes med vann/trelim/salo/orange manling etterpå.
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2008 at 10:00
Originally posted by studenten studenten wrote:

Hester! Hester må man ha i Cowboy-land!
 
 
Hester er viktig, ja. Men kaktuser er enda mer viktig; særlig på prarien. Og cowboyer også, gjerne bankranere ville også gjøre seg fint. Vil du se hvordan utviklingen går er du fri til å titte på min webside: www.togwebsiden.com
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
GeirG View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 12:35

Skiltet ditt på den lokale politistasjonen....Det skrives med én R og to F"er. Sheriff. Smile

Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 18:27
Originally posted by GeirG GeirG wrote:

Skiltet ditt på den lokale politistasjonen....Det skrives med én R og to F"er. Sheriff. Smile

 
Jeg har rettet det ved hjelp av et nytt skilt. Bare litt distre.
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.