MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - AAE
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

AAE

 Post Reply Post Reply
Author
steloe View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steloe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: AAE
    Posted: 11 desember 2004 at 16:48

AAE

I går kjøpte jeg en fireakslet lukket Rocco-vogn med påskriften AAE.  Vognen var norskregistrert.  Er det noen som kan fortelle meg litt om disse vognene.  Hva AAE står for .  Er det et transportfirma, eller hva?  Kjøres vognene som egne togstammer eller sammen med andre vogner?

Forøvrig en fin vogn, men jeg tipper at forbildet ikke vil være så blank og fin lenge. 

Hilsen Steinar 

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2004 at 00:54

AAE er et sveitsisk firma som spesialiserer seg på utleie av jernbanevogner. Vognene leies ut både til enkeltkunder som har behov for egne vogner til sine transporter, og til jernbaneforvaltninger. Her i landet finnes det bl.a. mange slike doble vogner for transport av containere eller semitraller som benyttes i Cargonet"s godstog.

Eirik

Back to Top
JanT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2004 at 17:45
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.