MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Er bananplugger ut?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Er bananplugger ut?

 Post Reply Post Reply
Author
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er bananplugger ut?
    Posted: 03 juni 2008 at 22:14
Et kjapt søk i nettbutikkene viser ingen treff på "banan" eller "plugg". Jobber med Thomas-anlegget på verandaen i dag og trenger flere bananer (as in "hun" og "han" for å skjøte ledninger). Er det sukkerbiter eller loddetinn som har tatt over funksjonen?
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 22:31
Vil tro du finner dem i nettbutikken til Amundsen hobby. Bananplugger har vel først og fremst vært "Märklinistenes" koblingsvåpen, mens likestrømsfolket har tydd til diverse klemkoblinger.
Fleischmann har f.eks. produktene 6940 og 6941 som er hhv. fordeler og ledningsforlenger i sitt sortiment.
 
Ellers er jo lodding en solig og grei tilkoblinsmetode for faste tilkoblinger.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 22:40
Jepps, har sett forskjellige ting hos "likestrømfolket", så kanskje jeg burde konvertere (les: avansere). Takk for rask respons!

Øyvind
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2008 at 07:49
Originally posted by studenten studenten wrote:

Et kjapt søk i nettbutikkene viser ingen treff på "banan" eller "plugg". Jobber med Thomas-anlegget på verandaen i dag og trenger flere bananer (as in "hun" og "han" for å skjøte ledninger). Er det sukkerbiter eller loddetinn som har tatt over funksjonen?
 
Hei,
 
2 søk på nettet ga dette:
 
 
 
Hvis det var noe slikt du var på jakt etter da?
 
Arne
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2008 at 09:52
Igrunn perfekt, bortsett fra at de krever man oppgir personnummer for å bestille Men jeg tror jeg finner en løsning, forresten har jeg ordna meg Percy også - 4 tog!
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2008 at 10:43
Originally posted by studenten studenten wrote:

Igrunn perfekt, bortsett fra at de krever man oppgir personnummer for å bestille Men jeg tror jeg finner en løsning, forresten har jeg ordna meg Percy også - 4 tog!
Du trenger ikke oppgi personnummeret ditt når du bestiller fra Norge.
 
Eirik
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2008 at 11:23
Godt mulig, men fikk ikke ordna meg profil på Modellhobby uten å skrive inn personnr.
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2008 at 14:34
Bare skriv 000000000 der hvor personnummer skal være...
har ordnet det selv. Og fikk da beskjed siden jeg var fra norge skulle vi bare legge inn "nuller".
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2008 at 23:34
Takk for tipset!
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.