MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - "Tidlig krøkes....."  + Julegavetips
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

"Tidlig krøkes....." + Julegavetips

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: "Tidlig krøkes....." + Julegavetips
    Posted: 09 desember 2004 at 22:24

Hei!

Lidl lanserte 3 forskjellige PIKO-startsett i sine norske butikker i dag. Man kan vel si at julen kom "ganske tidlig til oss i år"....

Jørgen og Pappa i "full sving" med sporlegging.

 

Endelig ferdig! Gleden var STOR over sitt første startsett med tog som ikke må dyttes for hånd.

Som sagt selger Lidl tre forskjellige PIKO-starsett; 2 godstogsett og ett passasjertogsett. Jeg vil anbefale ett av godstog-startsettene, da disse inneholder én sporveksel mer enn passasjertog-startsettet. Samtidig som yngere "lokomotivførere" synes det er spennende med vogner som kan lastes med allskens forskjellige leker eller ting, og sende disse rundt på banen sin. Prisen er lik for alle startsettene; Nkr. 599,-.

Jeg synes vi fikk mye startsett for pengene. Ett lokomotiv, 3 godsvogner hvorav en med last, skinner for en bane på omkring 95x195 cm hvorav 3 slake sporveksler, en stoppbukk og en enkel trafo.

Videre har Lidel nå kampanje på 3 forskjellige PIKO hus-byggesettpakker som hver inneholder 5 forskjellige byggninger, til Nkr. 149,-. Dette er nesten én femtedel av hva en hobby-forhandler i min hjemby skal ha for tilsvarende byggesett fra samme produsent....

Mitt råd er derfor: Dersom du ikke har kjøpt julegave til "minsten" eller tilsvarende ennå, er dette en prisgunstig vinner(!). -Om ikke annet kan du jo kjøpe en julegave til deg selv. Jeg tror det vil lønne seg å være tidlig ute for dette er neppe lagervare hos Lidl, samtidig som jeg registrerte at det var få sett igjen i butikken i mitt nærområde. -Fordelen med det siste kan jo kanskje være at det dukker opp mange startsett under juletrærne "i de tusen hjem" i år, noe som gi flere mj-interesserte i fremtiden.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2004 at 23:35
Jeg lurer litt på hvem som var mest ivrig...  Det er kanskje på tide å fortelle Lidl at Z-skala er veldig populært her i landet. 

Jeg så forresten at Lidl-ansatte måtte jobbe til 17.00 på Julaften. Det er sikkert fordi de regner med at de må bistå alle som har kjøpt togsett med monteringen.
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2004 at 11:27

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Jeg lurer litt på hvem som var mest ivrig... 

Det er det vel ingen grunn til å lure på ...

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Jeg så forresten at Lidl-ansatte måtte jobbe til 17.00 på Julaften. Det er sikkert fordi de regner med at de må bistå alle som har kjøpt togsett med monteringen.  

Nå ser det vel ut til at de får slippe hjem litt tidligere - så da rekker de kanskje julemiddagen også - i tillegg til monteringsbistanden   

Men å satse på å gjøre siste-minutt-innkjøpet  på Lidl, tror jeg neppe er å satse på. Jeg har ikke akkurat inntrykk av at disse utenommatlige tilbudene er i særlig store mengder ....

 

Bjørn Egil
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2004 at 11:45
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Men å satse på å gjøre siste-minutt-innkjøpet  på Lidl, tror jeg neppe er å satse på. Jeg har ikke akkurat inntrykk av at disse utenommatlige tilbudene er i særlig store mengder ....


Men alternativet er jo bensinstasjonene. Jeg glemmer ikke kaoset som var mellom 13-17 på julaften fra tiden i Statoil. Det er sjelden man ser så mange desperate mennesker på en gang. Vi stengte forresten kl 24 på Julaften... Og pølsesalget var utrolig nok ganske bra utover kvelden.

Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2004 at 13:14

Hei roger,
ser ut som det der var et vellyket innkjøp. Da jeg var på alder med krabaten på bildet, hev jeg i et ubevoktet øyeblikk en el13 fra Lima ned loftstrappene hjemme. En handling jeg enda ikke har kunnet tilgi meg selv for

Det virker jo som et veldig bra tilbud, har et PIKO-lok selv og det går veldig bra og stabilt. MEN, har du peiling på om lokene i startpakkene er klargjort for digitaldrift med sånn "NEM-kontakt" (er det ikke det det heter viss det er en sånn plugg man bare kobler i)?

 

Med vennlig hilsen

Ben-Sigvald

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2004 at 13:33
Alle lokene til Piko skal ha NEM-kontakt / dekoderplugg.

http://forum.mjf.no/topic.asp?TOPIC_ID=3777


Edited by Heine Pedersen
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2004 at 19:52

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Alle lokene til Piko skal ha NEM-kontakt / dekoderplugg.

http://forum.mjf.no/topic.asp?TOPIC_ID=3777

Men der var det ingen...

Men ellers var det jo midtplassert motor, med kardangoverføringer til boggiene.  Også ingen gummiringer på hjulene

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2004 at 21:59

 

Men der var det ingen...

Men ellers var det jo midtplassert motor, med kardangoverføringer til boggiene.  Også ingen gummiringer på hjulene

[/QUOTE]

 

Men til gjengjeld så ser det ut til å vaære plass i loket!  Smile  Så litt lodding, og så her en en decoder på plass!

 

 

Back to Top
RaA View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RaA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2004 at 00:19

Det loket ser da ut til å være vel værdt prisen på settet?

Også få en jo kjøpt NEMdecodersokkel med ledninger for en 30 - 40 kroner som kanskje er en fornuftig investering siden den gir anledning til å teste om loket virker uten dekoderen når du benytter en slik dummyplugg fra et lok med sokkel som du har modet før. Da kan du jo teste selve loddingen på analog kjørekontroller av gamletypen uten å risikere decoderen. Hobbytrain i Drammen hadde ihvertfall slike.  

mvh Ragnar

 

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2005 at 22:26

Hei!

Bare ett lite "apropos" til prisen på disse startsettene. På hjemmesiden til produsenten PIKO selges tilsvarende startsett som jeg kjøpte for Nkr. 599,- hos Lidl til 109.98 Euro. Man kan vel si at dette var ett ganske godt tilbud....

http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&gran d_id=3&parent_id=2&child_id=0&id=57170

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2005 at 16:44

En annen ting med dette settet er at kjørekontrollen er virkelig fin. En rask omkobling for test på anlegget i Kråkstad(4-polet plugg), avslørte at kontrollen leverer pulser og har instillbar startspenning, dermed gikk et Roco-lok silkemykt igang.

Selv til vanlig pris, kan den være et funn som løs kontroll på analoge modulanlegg.

Hilsen Stein

NJK Kråkstad

Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2005 at 17:37

Hei!

Skal vi tippe hva vi kan finne av mj-relaterte produkter hos Lidl når det nærmer seg jul igen???

Kanskje denne?

Det spørs om ett slikt produkt ikke vil plassere ett mj-anlegg innenfor en meget begrenset tidsepoke/-periode, da det meldes om at Lidl ikke gjør det så godt som forventet i Norge.....

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 desember 2007 at 07:30
Hei!
 
Lidl gjør det igjen!
Fra og med torsdag den 13. desember d.å. blir det igjen mulig å kjøpe PIKO-startsett på Lidl. Litt mer "ekslusivt" er det allikevell denne gangen siden prisen har steget, samtidig som hver butikk bare tar inn 5 sett. Så her gjelder det å være tidlig ute om man skal sikre seg en grei julegave.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.