MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Dagens aktiviteter i Horten
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dagens aktiviteter i Horten

 Post Reply Post Reply
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dagens aktiviteter i Horten
    Posted: 29 mai 2008 at 20:13
Det var planlagt at opptil flere personer fra MJBV region øst skulle møtes i Horten i dag for litt bygging. Siden de fleste jobber innen den virkelige jernbanen er det ikke alltid like lett å få turnuser og fridager til å klaffe sammen, men i dag så det lovende ut. For egen del forsvant planen når de ringte fra jobben og tagg om overtidshjelp. Med 26 lokførere for lite på jobb til å dekke trafikken så kunne jeg nesten ikke si nei til å offre fridagen nok en gang.
 
Siden Obas-fører DC allerede på det tidspunkt hadde meldt sin ankomst til lokalet så svingte jeg uansett en liten tur nedom for å slå av en prat før jeg måtte innover;
 
 
Som bildet viser var imidlertid ikke DC interessert i å prate med meg. Han var tydeligvis i ferd med å planlegge en ny drømmemodul, og hadde ikke stort å si. Det lille som kom ut av han tydet imidlertid på at et sagbruk vil være en sentral bedrift på denne drømmemodulen, og kjenner jeg han for rett så blir nok den industrien betjent av et Obas tømmertog.
 
Utover dagen kom så Dr. Hansen seg nedover og, så jeg regner med at det har vært en viss aktivitet også på fysisk eksisterende moduler i løpet av kveldenEvil%20Smile
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 22:25
Herlig,  rett og slett!    Er dette det nye overnattingslokalet for lokpersonalet i midtre vestfold?
 
Bildet kan tyde på at dere har litt for behagelige møbler i lokalet..Big%20smile   Hos oss er forøvrig kaffeforbruket såpass høyt at slikt unngås.
 
Vi ser gjerne at herr Skårvik er sanndrømt, i så fall har jeg trelasten klar. 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 22:36
Clap
Hei
 
Og så får den undrende hob i den øvrige verden en fin beskrivelse af, hvor hårdt det er at jobbe ved jernbanen. Det er ikke det rene moro - altid Wink 
 
Som jeg kan se, er der ikke stor forskel på Norge og Danmark i så henseende. Manglende personale og overarbejde.Disapprove
 
Overskuddet fra overarbejdet investeres forhåbentlig i modeljernbanens verden så vi ikke oplever et efterslæb i vedligeholdelsen af denne for os "virkelige" verden.Wink
 
 
Med jernbanehilsen
 
Dan
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 22:41
Originally posted by eika eika wrote:

 
Utover dagen kom så Dr. Hansen seg nedover og, så jeg regner med at det har vært en viss aktivitet også på fysisk eksisterende moduler i løpet av kveldenEvil%20Smile
 
Eirik
 
Ja, det har det. På både den ene og den andre stasjonenSmile
 
Ellers er vel snart Elektriker Sten et passende navn på deg. Oppkalt etter "trikkern" i Norske Byggeklosser. Han kom heller ikke så ofte innom... Big%20smile
 
 
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 22:59
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

Vi ser gjerne at herr Skårvik er sanndrømt, i så fall har jeg trelasten klar. 
Tja.. om noen hadde fått høvlet ned en platformkant så hadde vi hvertfall hatt et tømmerspor klart på Korsnes til tømmerlasta di...
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 23:02
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Ellers er vel snart Elektriker Sten et passende navn på deg. Oppkalt etter "trikkern" i Norske Byggeklosser. Han kom heller ikke så ofte innom... Big%20smile
 
 
Men bare vent å se hva jeg får til når jeg først dukker opp... Du skal ikke se bort fra at man ved å stille utkjør fra Steinsnes samtidig legger togvei inn i spor 4 på Sandnes samt frigir Korsnes for lokal skiftingWink
 
Utkjør Steinsnes vil forøvrig bli koblet via kaldtvannskrana, ikke varmtvannskrana, for det hadde jo blitt litt upraktiskWink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mai 2008 at 00:02
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Oarn Oarn wrote:

Vi ser gjerne at herr Skårvik er sanndrømt, i så fall har jeg trelasten klar. 
Tja.. om noen hadde fått høvlet ned en platformkant så hadde vi hvertfall hatt et tømmerspor klart på Korsnes til tømmerlasta di...
 
Eirik
 
Tømmersporet ER klart. Men DI2 og T44 trenger ikke trafikkere her! Alt annet funker, t.o.m. Levahn og "drittskiftern"Smile 
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mai 2008 at 00:04
Originally posted by eika eika wrote:

Utkjør Steinsnes vil forøvrig bli koblet via kaldtvannskrana, ikke varmtvannskrana, for det hadde jo blitt litt upraktiskWink
 
Eirik
 
Ja, siden vi ikke har vannkraner, så ...Smile
 
Du får gå via luftavfuktern istedetWink
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mai 2008 at 00:05
Gjesp. Det var godt å sove. Etter en hel natt på jobb var jeg en smule sigen må jeg inrømme.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.