MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ny på forumet.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ny på forumet.

 Post Reply Post Reply
Author
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny på forumet.
    Posted: 20 mai 2008 at 15:25
En liten test for å se om jeg har forstått. Dette er min siste investering Da fra Roco.Gikk ofte på Malmbanen så den må jeg ha.
orw
Back to Top
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2008 at 10:53
Takk
orw
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mai 2008 at 22:19
Hei Odd Rune,
 
Velkommen på Forumet ! Her er du hjertelig velkommen. Som du sikkert har sett, så deler vi det meste med hverandre her, hva gjelder mj. Gøy å se hva du driver med ogBig%20smile
 
Hos meg ligger 2 lok" og venter på litt byggearbeid, et Di7 og en 20b maskin fra Steinar og Steinar. 20b maskinen er et messingbyggesett. en kompis og jeg bygger hvert vårt, sammen. Lettere å være sammen om de litt "tunge" prosjektene. Lærer mye da. Sosialt er det også.
 
 
MJ-Hilsen Tom Lynga


Edited by TomL - 19 mai 2008 at 11:12
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mai 2008 at 00:02
Velkommen til forumet, Odd Rune.  Du har jo allerede vist at du behersker deler av "dataspråket" ved at du har skrevet et innlegg.  Finn et sted i tekstfeltet der du ønsker et bilde.  For å vise bilder laster du dem opp fra din PC ved å trykke på knappen med et "tre symbol" (Insert Image) som vises i menyen over tekstfeltet (virker bare når du har trykket på "reply" i en tråd).  Her kan du bla gjennom bildene dine og deretter trykke "upload".  Ikke la deg forvirre av merkelig tekst.  Etter en stund er bildet lastet opp, og du kan trykke OK.  Bildene må ikke være for store.  Et billedbehandlingsprogram (gjerne det som fulgte med kameraet ditt), kan bildene komprimeres.  Får du det ikke til er det bare å sende meg en e-post (sender deg adressen).
 
Jeg gleder meg til å se malmtogsbilder.  Som formann i MJF kan jeg også friste med medlemskap i foreningen om du ikke allerede er det. 
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2008 at 23:19
Hei her er en nykommer på forumet som ikke skjønner så alt for mye dataspråk.Hadde vært gøy med litt hjelp da jeg er gammel MJ samler og bygger og vil gjerne dele erfaringer med dere .Hvordan i all verden får jeg sendt bilder? Dette dataspråket blir litt høytsvevende for meg. Har forsøkt å lese meg til det men det ser ut som det går meg hus forbi. Kan noen der ute komme med en enkel forklaring på mitt problem .Har mye å dele med dere hvis jeg får lov.Har en forkjærlighet for malmtog og svensk materiell så en malmbane er under planlegging og i byggestart.
orw
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.