MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - N-skala messingbyggesett
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

N-skala messingbyggesett

 Post Reply Post Reply
Author
OMK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote OMK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: N-skala messingbyggesett
    Posted: 26 november 2004 at 14:04
Jeg er egentlig helt "grønn" i MJ-sammenheng, men har lyst til å prøve meg på å bygge vogner og lok i messing. Ser på forumet at noen bygger seg flotte modeller. Men hvor får jeg tak i byggesett her i Norge. Har leita på nettet og spurt i noen forretninger uten å komme noe lenger. H0 kan vel skaffes, men jeg vil helst fortsette i N skala.
Odd M. Kvam
Back to Top
conrail View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote conrail Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2004 at 18:10

 

  Hei Odd

  hvis du kjører europeisk har vel sikkert weinert noe,selv kjører jeg amerikansk,der har de jo ganske mye, sjekk modelrailroader.com,har ikke noe adr på weinert desverre

 N-skala er gøy

 hilsen Stener

S.W
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2004 at 20:31

Hei!

Weinerts hjemmeside:

http://www.weinert-modellbau.de/

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
OMK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote OMK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2004 at 12:30
Takker for tips. Har vert inne på siden til Weinert Modellbau og konstaterte at tysken fra skoletida har "rusta" stygt, så jeg skrev ut det jeg fant av intr for å studere det i ro og fred. Det så ikke ut til at de har så mye i N-skala. Har en to-akslet flatvogn liggende ubygd, noe som skal være kjøpt fra 2mmSA. Begyner vel på den i løpet av vinteren, så får jeg leite litt mer, har ingen hast siden anlegget bare finnes som en kladd til ei historie foreløpig. Skal bygge norsk med Raumabana og historia til Lesja jernverk som utgangspunkt for en lokalhistorisk fortolkning. Jernverket var borte lenge før bana ble anlagt. Men det er fremtidens anlegg. Enn så lenge bygger jeg etter fri fantasi i papp og det jeg har liggende.
Odd M. Kvam
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.