MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fremo-treff på Gardermoen 2008?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fremo-treff på Gardermoen 2008?

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fremo-treff på Gardermoen 2008?
    Posted: 14 mars 2008 at 11:08
Jeg mener jeg hara hørt snakk om en gjentakelse av Gardermotreffet sist høst også høsten 2008. Med tanke på at min planlegging av høsten starter allerede nå, og det er sikkert flere i samme situasjon, ville det vært fint om datoen for det treffet kunne offentliggjøres/fastsettes så snart det er klart.
 
For egen del planlegger jeg å melde på min første Fremo-modul av Drøiaviadukten til det treffet.
Svein S
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2008 at 11:51
Ja, det blir Gardermo-treff i høst - nærmere bestemt helgen 31/10 - 2/11. Mere info kommer i løpet av påsken.

Skal bli spennende å se trafikk over Drøiaviadukten :-)

hilsen
Skaarerbanens venner
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2008 at 11:54
Takk for svar. Det var litt senere enn antatt, så sent at det kan bli noe vinterdekkproblematikk for de av oss som må over fjelloverganger for å nå fram (og tilbake) med modul(er) i lasten. Men de utfordringene får en bare ta.
Svein S
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 17:49
Skjer det noe mer med dette? Embarrassed
Det begynner å bli lovlig sent for å få planlagt treff, for deltakerne såvel som for arrangørene...
 
Hilsen Halvor
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2008 at 13:07
Den helgen der kræsjer jo godt med Messa til SMJK på Voll.....
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2008 at 18:34
Det handler også lidt om billig flybilletter og overnatning - forståsWink
 
Fortsat sommerhilsen
 
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2008 at 21:18
Intet svar fra autoritativt hold. Blir det noe treff i det hele tatt? 
Svein S
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2008 at 22:12

Sommerferien er over.  Innkallingen er underveis.  Og vi snakker fortsatt om helgen  31/10 - 2/11

Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2008 at 22:38
Må man være Fremo-medlem for å delta? Eller i mitt tilfelle: kan jeg melde på min modul og bli med og se på moroa for å se hva dette egentlig handler om? Uten å måtte ta del i noe avansert trafikkspill første gang man er med?
 
Hilsen  Kjetil
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2008 at 22:46
Originally posted by kness kness wrote:

Må man være Fremo-medlem for å delta? Eller i mitt tilfelle: kan jeg melde på min modul og bli med og se på moroa for å se hva dette egentlig handler om? Uten å måtte ta del i noe avansert trafikkspill første gang man er med?
 
Hilsen  Kjetil
Se på er da ikke i nærheten av å være så morro som å delta KjetilWink
Tror ikke du trenger bekymre deg det minste for vanskelighetsgraden i "trafikkspillet". Det er fullt mulig å finne seg en enkel jobb som å kjøre et persontog fra en stasjon til en annen om man skulle være bekymret.
 
Å "se hva det handler om" er nesten vanskeligere enn å oppleve det ved å forsøke selvSmile
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2008 at 23:09
Takk for raskt svar fra Morten.

Til Kjetil: Jeg var på mitt første Fremo-treff i fjor høst, og ble kastet inn i det med en gang. Man starter med det enkleste, og tar på seg større oppgaver etter som man får erfaring. Å bare være tilskuer vil du nok fort oppleve å være litt kjedelig.
Svein S
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2008 at 00:37
Det høres bra ut. Da får jeg trå til og gjøre det beste ut av det. Hvis ikke kan jeg montere gardiner under modulen så jeg har et sted å gjemme meg om alt går skeis...Wink
 
Hilsen  Kjetil


Edited by kness - 15 august 2008 at 00:38
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2008 at 10:49
Originally posted by kness kness wrote:

Det høres bra ut. Da får jeg trå til og gjøre det beste ut av det. Hvis ikke kan jeg montere gardiner under modulen så jeg har et sted å gjemme meg om alt går skeis...Wink
 
Hilsen  Kjetil
 
Hei KjetilSmile
 
Du skal ikke være nervøs - det går galt alligevelWink
 
Du får ej heller ikke lov at gemme dig.
 
Glæd dig bare til dit første Fremotræf. Fremo folket er jo raske svende.Star
 
Mange hilsner
Dan
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2008 at 10:51
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Sommerferien er over.  Innkallingen er underveis.  Og vi snakker fortsatt om helgen  31/10 - 2/11

 
Hei
 
ClapClapClapClapClapClapClap
 
Dan
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2008 at 13:16
Originally posted by kness kness wrote:

Det høres bra ut. Da får jeg trå til og gjøre det beste ut av det. Hvis ikke kan jeg montere gardiner under modulen så jeg har et sted å gjemme meg om alt går skeis...Wink
 
Hilsen  Kjetil
 
Det går jo an "å bli med" en annen på den første turen. Selv om jeg mistenker at du vil klare deg godt alene på den første turenSmile
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.