MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bygninger
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bygninger

 Post Reply Post Reply
Author
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bygninger
    Posted: 24 november 2004 at 19:02

En dansk Norgesbygger, har brug for hjælp.

Er der nogen som kan hjælpe mig med tegning og fotos af køretråd og lokstallen og på Ål st.

Vil gerne bygge den i model 1:87.

Hilsen

Dan

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2004 at 19:26
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2004 at 21:29

Ligger noen bilder hos Jernbaneverket også.

http://www.jernbaneverket.no/jernbanenettet/stasjonsoversikt /article.jhtml?articleID=1488721



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2004 at 21:19

Tak for tilbagemeldingerne. Billederne er imidlertid ikke så detaljerede så jeg behøver tegninger. Hvor kan disse findes?

Er der nogen som kommer i Ål som, mod betaling af udgifterne, vil fotografere lokstallen og køretråden.

Med modelbanehilsen

Dan

 

 

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2004 at 10:15

Hei Dan.

Ål er for langt unna for mitt vedkommende, men et godt tips til å finne det du leter etter er å spørre på NJKs eget forum Jeg er nesten sikker på at noen av NJKs medlemmer enten har, eller vet om noen, eller noe sted der materiale du etterlyser finnes.

mvh

Lars

 

Back to Top
B-Naess View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote B-Naess Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2004 at 11:00

Hei Dan.

Jeg mener redaktøren til GM-Gruppen, Steinar Braaten bor på Ål eller i området like ved. Prøv og send en mail til kontakt@gm-gruppen.no, så kan kanskje han hjelpe deg.

Hilsen Bjørn Næss

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2004 at 17:33

 Tusind tak for tilbagemeldingerne.

Det er jo fantastisk som modelbanefolk er hjælpsomme. Jeg vil straks gå igang med det videre arbejde.

Med modelbanehilsen

Dan

 

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2004 at 22:16

Hei,

Du kan også lete litt på denne siden:

http://home.online.no/~magn-fu/

Her er link til side om NSB-bygninger med et vakkert bilde av Ål stasjon:

http://home.online.no/~magn-fu/h-nsb_bygninger.htm

Han er jernbanemann og har mange bilder fra Hallingdal og Hardangervidda. Geilo er jo neste stoppested vestover på Bergensbanen. Kanskje du kan kontakte han direkte?

Jeg bodde i Hol da jeg var yngre - da vi kom til Hallingdal i 1964, krysset fortsatt dagtogene på Hol stasjon - og jeg var "hjelpe-gutt" på bussen fra Hol sentrum til stasjonen.

Da Hol ble nedlagt for persontrafikk, dro vi til Ål eller Geilo for å ta toget.

Hilsen KnuT

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2004 at 22:54

Hej KnuT

Også en stor tak til dig. Jeg er kommet i Hallingdal, Ål, Geilo, Gol, igennem ca 25 år og de sidste 14 år på vinterferie i Rukkedalen i Nesbyen. Jeg har en del pragtfulde billeder fra området og det er vel den flotte natur og jernbanen igennem Hallingdal som har givet mig interessen for Norsk jernbane.

Det er stor fryd at se billederne fra Norge.

Med modelbanehilsen

Dan

 

 

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.