MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Programfeil?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Programfeil?

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Programfeil?
    Posted: 29 februar 2008 at 19:53
Hver eneste gang jeg har postet et innlegg i dag, har jeg fått denne feilmeldingen straks etterpå:

"Server Error in Forum Application
An error has occured while sending an email.
Please contact the forum administrator.

Support Error Code:- err_SQLServer_send_mail_footer
File Name:- functions_send_mail.asp

Error details:-
CDO.Message.1
The transport failed to connect to the server."

Dette har skjedd fra to ulike maskiner i  løpet av dagen, så jeg tror dette ikke skyldes noe på min maskin.
Svein S
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 februar 2008 at 21:52
Opplever akkurat det samme...  Cry
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2008 at 16:38
Jeg får ikke denne meldingen når jeg poster innlegg, men derimot når jeg skal poste PM. (Steppen, her har du forklaring på uteblitt svarPM.
 
Når også dette skjer ved posting av innlegg, ryker spekulasjonen min om at kapasteten om antall PM totalt lagret er "full".
 
Nettgruppen er underrettet.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2008 at 17:46
Det har vært en del tull i det siste med at det sendes meldinger via "send epost" i profilene til brukere her, samt at en del brukere har abonnert på mail når det skrives i diverse tråder og forumrom. I begge tilfellene dukker problemene opp når mottager av mail har full mailboks hjemme, eller rett og slett har endret sin mail uten å endre profilen sin tilsvarende her. I enkelte tilfeller har det derfor dessverre vært nødvendig å sette enkelte brukere som "inaktive" og deaktivere mailfunksjonene i profilen deres.
 
Den meldingen Svein siterer over har jeg derimod ikke sett før, og for evt. feilsøking vil jeg tro det kan være til hjelp med litt nøyaktigere spesifikasjon; skjer det i enkelte rom? skjer det ved opprettelse av nye tråder, eller ved svar på eksisterende?
 
Mvh
 
Eirik
-Forumadmin
 
Edit: nå fikk jeg samme feilmelding når jeg postet dette innlegget, så dermed ebsvarte jeg vel noen av mine egne spørsmålEmbarrassed
Pussig nok var innlegget likevel registrert på forumet når jeg brukte "tilbake" knappen i explorer...


Edited by eika - 01 mars 2008 at 17:47
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2008 at 19:08
Originally posted by eika eika wrote:

Pussig nok var innlegget likevel registrert på forumet når jeg brukte "tilbake" knappen i explorer...


Det samme skjedde med mine også, alle gangene. Men jeg synes i og for seg ikke dette er pussig, for det med å sende ut eposter er nok noe som skjer etter at innlegget er mottatt og lagret.

Originally posted by eika eika wrote:


Den meldingen Svein siterer over har jeg derimod ikke sett før, og for evt. feilsøking vil jeg tro det kan være til hjelp med litt nøyaktigere spesifikasjon; skjer det i enkelte rom? skjer det ved opprettelse av nye tråder, eller ved svar på eksisterende?
 


Nå fikk du visse svar selv skriver du, men jeg kan godt lage noen testinnlegg i ulike rom. Men som skrevet tidligere, skjedde dette alle ganger og helt likt hver gang, både som svar på andre innlegg og som nytt emne slik som dette. Bare si i fra, så skal jeg "bombardere" forumet med testinnlegg. Jeg regner med at webmaster kan slette de i etterkant.

Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2008 at 19:08
Denne gangen skjedde det IKKE, når jeg postet ovenstående.
Svein S
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2008 at 20:38
Vet ikke om det er relatert, men Lars Gjertsen sendte meg en PM i går. Den kom i 4 kopier i går og en i dag. En "hikke" i systemet?
Mvh Stein
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2008 at 20:39
Og når jeg skrev dette fikk jeg:

"Server Error in Forum Application
An error has occured while sending an email.
Please contact the forum administrator.

Support Error Code:- err_SQLServer_send_mail_footer
File Name:- functions_send_mail.asp

Error details:-
CDO.Message.1
The transport failed to connect to the server."
Mvh Stein
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2008 at 20:45
Denne feilen er kjent på WebWiz forumene. Denne lenken (http://forums.webwizguide.com/forum_posts.asp?TID=25049&PID=130275) viser et innlegg om det samme, men svaret er lakonisk:
"The error means that the email component is failing to connect to the mail server that you have specified."

Om det er feilkonfigurasjon i WebWiz-oppsettet, brannmur(er) eller lignende vet ikke jeg.

Spørsmålet er hvem som forandret hva for 2 dager siden? Kanskje Lars ettersom vi strever med epostkontoene på mjf.no?

Edited by steppen - 01 mars 2008 at 20:47
Mvh Stein
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2008 at 21:07
Originally posted by steppen steppen wrote:



Spørsmålet er hvem som forandret hva for 2 dager siden? Kanskje Lars ettersom vi strever med epostkontoene på mjf.no?
 
Svar: Nei.
 
Ang. epostkontoene er det sendt ut utførlig beskrivelse av hvilke tiltak som ble gjort for å forhindre at enkelte eposter (syntes å) ikke nå frem til de impliserte. For ordens skyld må jeg opplyse om at det syntes som om for strengt spamfilter var/er årsak til dette - det er iverksatt tiltak for å rette på det.
 
Utover det, har undertegnede IKKE gjort endringer - og vil opplyse om at endringer gjøres, hvis/når det er nødvendig.
 
Hva de 4 PM skyldes, har årsak i min antakelse om at 1ste PM ikke nådde frem grunnet omtalte feilmelding. Derfor gjorde jeg 3 forsøk til, uten å sjekke min egen Utboks. Senere sjekk viste jo at alle 4 (3?) kom frem. Altså ingen "hikke" i systemet, heller hos undertegnede.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2008 at 23:10
I stad kom feilmeldingen tilbake, og denne gangen ble innlegget heller ikke publisert. Cry
Svein S
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2008 at 19:47
Feilen er like irriterende som beklagelig. Det jobbes med saken. Mailserver måtte resettes, og vi undersøker om dette medfølger at enkelte moduler i forumet behøver å jobbes videre med.
 
Provisorium, som sikkert mange er klar over: Merk området som skal postes (ctrl + a) , kopier det (ctrl + c) før innlegget postes. Dersom innlegget ikke publiseres, kan man gjøres ved å prøve på nytt, og lime det inn (ctrl + v). Enkelt, provisorisk men enn så lenge greitt.
 
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2008 at 13:47
Det er tydelig at SMTP-serveren må restartes en gang i blant. Hvis lignende skjer, send en SMS til meg så tar jeg det med en gang. Dere som er involvert i dette innlegget har mitt mobilnr.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2008 at 07:57
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Det er tydelig at SMTP-serveren må restartes en gang i blant. Hvis lignende skjer, send en SMS til meg så tar jeg det med en gang. Dere som er involvert i dette innlegget har mitt mobilnr.


Hvorfor ikke sette opp en automatisk restart av serveren f.eks. en gang i uka, hver 14 dag eller noe slikt?
Dette er ikke uvanlig på Windows servere... Wink
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.