MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - fremo mondul planleging
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

fremo mondul planleging

 Post Reply Post Reply
Author
GeirG View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: fremo mondul planleging
    Posted: 18 februar 2008 at 12:33
Selvsagt!
Regner med at alt som har kommet, bare er forslag.
Det finnes uendelige alternativer om hva man kan ha innenfor modulkassa"s fire vegger.
 
Skog, fjellandskap, jordbruk, en motorvei under/over sporet, sporet tvers igjennom et boligfelt, industri....som sagt, mulighetene er mange.
 
Men jeg støtter Eirik i det han sier. Det er behov for flere rene strekningsmoduler. Alle kan ikke stille på treff med stasjoner og sidespor. Men for all del, man velger jo selv. Smile
 
Geir
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 februar 2008 at 01:01
Må det være landskap og skog eller jordbruk selv om det ikke skal være stasjon? Hva med urbane/halvurbane moduler som vil kunne kobles nærmest stasjoner for nettopp å fungere som begrunnere for at det er behov for en stasjon der?
Svein S
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2008 at 12:33
Jeg er enig med Eirik, gress eller skog er ypperlig.
Eller kanskje en åkerlapp?



Dersom du skulle ønske å bygge en tunnel, husk at det da bli en ganske høy (og dermed mer uhåndterlig) modul.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2008 at 11:29
du kann jo lage en modul med tunell og landskap eller med snøoverbygg
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2008 at 23:02

Hva med rent landskap?? gress og skog?? "alle" vil som oftest lage stasjoner og sidespor, men det man vel aldri får nok av på treff er rene landskapsmoduler som øker kjørestrekningen mellom stasjonene.

 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
odin11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote odin11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2008 at 22:23
jeg har bynt i smått med å lage en fremo rett mondul      men så fant jeg ut at jeg ville ha flere
men har desverre ikke noen ide om hva jeg skal lage
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,032 seconds.