MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Dagens bilder fra Lørenskog
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dagens bilder fra Lørenskog

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dagens bilder fra Lørenskog
    Posted: 14 februar 2008 at 21:07
Tok med meg kamera opp på Lørenskog etter skolen i dag. Her kommer litt bilder.
 
Bildene finnes i større format på Smalspor:
 


69-sett i retning Oslo.
 

CN El 14 2165 med tømmertog.
 

Robel
 

69-sett i retning Lillestrøm.
 

CN El 16 2212 med containertog.
 

SJ Rc 6 1383.
 

CN El 16 2215 med tømmertog.
 

CN El 16 2209 med containertog.
 

Like før jeg skulle dra passerte GC Rc med godstog.
 
Det var det for denne gangSmile
 
 


Edited by Andreas - 14 februar 2008 at 21:09
Hilsen Andreas.   
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2008 at 21:15
Likte Robelen og tømmertog best!
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2008 at 21:27
Mye snadder der Andreas........den nye cargo net´n, du hadde ikke klart å knipse et par gode bilder av loket ovenfra en dag? har noen 16 lok som snart er klar for lakk og det hadde vært greit å sjekke om det var noe mere på taket som må fjernes/flyttes/lages.....Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2008 at 21:42
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Mye snadder der Andreas........den nye cargo net´n, du hadde ikke klart å knipse et par gode bilder av loket ovenfra en dag? har noen 16 lok som snart er klar for lakk og det hadde vært greit å sjekke om det var noe mere på taket som må fjernes/flyttes/lages.....Wink
 
Du mener henge i kontaktledningen og fotografere som faen mens loket dundrer forbi i 100 10 cm under meg?LOL Så hvis jeg ikke blir stekt eller lagt inn... får du kanskje se bildet?Wink
 
Joa skal på tur til uka igjen med Carl-F så får vi se om det lar seg gjøre. Bør helst ha en bru å stå på da, noen som vet om noen bro på Hovedbanen eller eventuelt andre steder på østlandet som kan egne seg til dette?
 
Edit: Mulig Hanaborg er en mulighet: http://trips.rool.no/endelig_snoe


Edited by Andreas - 14 februar 2008 at 23:27
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2008 at 21:43
Originally posted by einjen einjen wrote:

Likte Robelen og tømmertog best!
 
Ja ble litt overaska da den Roblen kom. Stod "passerende tog" så kommer den lille rakkern i full rulle. Noen som veit hvor fort de sakene der går?


Edited by Andreas - 14 februar 2008 at 21:43
Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2008 at 12:01
Herlege saker Andreas!

Robeler går jævlig fort faktisk, jeg ble overraska en gang da jeg stod på den smale plattformen på Kråkstad og en slik en passerte, det kilte godt i magen!

Gleder meg til uka, jeg har sitti å tenkt i hele dag hva det var jeg hadde å gjøre på tirsdag men når du nevner det så var det jo turen vår!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2008 at 12:03
Lurer på om ikke de er skiltet med 70 eller 80 som max hastighet. Skal se om jeg finner en på jobb i dag jeg kan sjekke påWink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2008 at 14:55
Originally posted by carlf carlf wrote:

Herlege saker Andreas!

Robeler går jævlig fort faktisk, jeg ble overraska en gang da jeg stod på den smale plattformen på Kråkstad og en slik en passerte, det kilte godt i magen! 

 
Gjennom Kråkstad er det 65 km/t, og det er vel ikke så "jævlig fort"?
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2008 at 14:58
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Gjennom Kråkstad er det 65 km/t, og det er vel ikke så "jævlig fort"?


Hehe, vel kanskje ikke, men mellom plattformen på Kråkstad er ganske smal så selv om jeg stod helt på andre kanten så passerte saken ganske nærme så det føltes som den kom uvettugt fort...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2008 at 17:01
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

 
Edit: Mulig Hanaborg er en mulighet: http://trips.rool.no/endelig_snoe
 
ser ut til å være en bra spot hvis du zoomer inn litt........det ække så nøye om du overlever eller ei,bare jeg får bildene......LOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2008 at 18:17
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

 
Edit: Mulig Hanaborg er en mulighet: http://trips.rool.no/endelig_snoe
 
ser ut til å være en bra spot hvis du zoomer inn litt........det ække så nøye om du overlever eller ei,bare jeg får bildene......LOL
 
Haha... Vi får se da, er ikke så ofte jeg ser de lokene, første gang jeg fikk knipsa en var på torsdagen... Blir sannsynligvis ikke nå, vi har planlagt å dra litt andre steder, men skal ta meg en tur igjen alene om ikke så altfor lenge, sannsynligvis rett over vinterferien. Satser på Hanaborg eller Høybråten (hvor det også er en passende bro) så får vi seWink


Edited by Andreas - 16 februar 2008 at 18:27
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.