MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Problem med MJFs bibliotek
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Problem med MJFs bibliotek

 Post Reply Post Reply
Author
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Problem med MJFs bibliotek
    Posted: 21 februar 2008 at 19:29
Jeg ser hva du mener, Jon. Må si jeg også synes det er litt dumt at forfatter ikke er angitt/søkbart.
Mvh Stein
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2008 at 18:06
Hei Roger! Smile
Vel, problemet er ikke å låne bøker - dét går greit.
 
Men altså å finne en bok når man ikke vet tittelen, men bare får oppgitt nummeret - f.eks. - "bok nummer 259".  ConfusedQuestion Vrient! Pinch
 
Jeg synes vel at bibliotek-lista burde oppgi hele boktittelen, og ikke bare nummeret. Eventuelt kunne det kanskje være en link fra nummeret til den aktuelle boken?
 
Mvh. Jon S.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2008 at 00:28
Hei!
 
Vet ikke om du valgte denne boken som tilfeldig eksempel, Jon. -Men jeg har lånt den gjennom MJFs bibliotektjeneste, online og uten problemer, og den kan anbefales!
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2008 at 10:38
Hei!
På biblioteket blir bøkene listet med nummer, noen med bilde av forsiden, deretter med tittel og så har noen en beskrivelse. Eksempel:
 
< =bibliotek.asp method=post>
331  Adding realism to your Model Railway  Boken viser modellbygging av scenarier fra virkeligheten (engelsk, 1988). Se også bestillingsnummer 259.  
 
Problemet kommer når man får en beskjed som på denne boken! For hvordan skal man FINNE "bok nummer 259"? QuestionQuestionQuestion Ved søk på f.eks. "259" får man bare beskjed om at søkeordet må ha minst fire siffer. QuestionQuestionQuestion
Jeg er ellers godt fornøyd med bibliotekstjenesten, så dette er bare et LITE irritasjonsmoment. Smile
Mvh. Jon S.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,045 seconds.