MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Min første Fremo-modul
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Min første Fremo-modul

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Min første Fremo-modul
    Posted: 05 februar 2008 at 11:40
Min første Fremo-modul nærmer seg fullføring. Se byggeblogg: http://www2.dmmh.no/~ses/index.php?vis=260&nid=3&engelsk=0
 
 
Svein S
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2008 at 11:55
Dette er utrolig pent! Ser ut som du har gjort mye ut av "bro-over-elv"-prinsippet; en foss, en grunne, ting som gjør modulen levende og spennende - ikke bare en imponerende brokonstruksjon. Når jeg ser fjellet i bakgrunnen på høyre side lurer jeg på hvorfor banekonstruktørene ikke la broa 20 meter lenger bak i bildet for å spare materialer til brua, tankene flyr... Det er det som gjør et diorama interessant, at den oppfordrer til fundering.

Er det en liten elv som går fra den store elven, mot venstre i forgrunnen? Bra bilder av fossen på hjemmesiden din, gir inspirasjon!

(Dette ble kanskje et veldig "BRA!"-innlegg, men det er mitt førsteinntrykk og vel også en god tilbakemelding :) )

Studenten
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2008 at 12:00
Når jeg ser fjellet i bakgrunnen på høyre side lurer jeg på hvorfor banekonstruktørene ikke la broa 20 meter lenger bak i bildet for å spare materialer til brua, ...
 
Det er nok en del ulogiske ting i modulen - den tanken har allerede slått meg. Men jeg hadde to rammevilkår å forholde meg til:
 
1. Broa som allerede ble bygget for 17 år siden til et helt annet anlegg. Den er litt modifisert i pilarene, som i utgangspunktet var enda høyere og laget for å stå i enda steilere sideterreng.
 
2. Fremo-endestykkenes fasong, og den foreskrev en stigning den veien, så da måtte landskapet modelleres deretter.
Svein S
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2008 at 13:01
Originally posted by ses ses wrote:

 
Det er nok en del ulogiske ting i modulen - den tanken har allerede slått meg.
 
Neida, "de" som bygget broa hadde sikkert sine grunnerSmile  
 
 
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2008 at 13:09
Joda. Det kan jo ha vært en koflinkt med grunneiere, for eksempel.
Svein S
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2008 at 19:04
Hei Svein Smile
 
Tak - til endnu mere inspiration Clap
 
Mange hilsner
 
Dan
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.