MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Messe i Oslo i mars
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Messe i Oslo i mars

 Post Reply Post Reply
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Messe i Oslo i mars
    Posted: 28 januar 2008 at 13:02
Hei!
 
Har akkurat fått en sms som sier at Christiania model jærnbane selskab skal arrangere en messe på Grefsen siste helg i mars (av alle dumme ting måtte de legge den samme helg som FREMOtreffet i Arendal da...) Thumbs%20Down
 
Jeg har ikke noe mer nøyaktig om tid/sted akkurat nå, men jeg går ut fra at arrangørene vil ha flest mulig besøkende, og derfor kommer med fyldigere redegjørelse selv her etter hvert...
 
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2008 at 20:47
Originally posted by eika eika wrote:

Hei!
 
 
"... men jeg går ut fra at arrangørene vil ha flest mulig besøkende, ..."
 
 
Eirik
 
Javel?
 
Med tanke på at du som forhandler ikke har fått vite noe før nå. Det er tydeligvis ingen reklamering for denne, ovenfor vanlige folk. Og at den er lagt samtidig som Fremo-treffet i Arendal, gjør at man kan begynne å lure.
 
Men kanskje er det slik at VMJI også "boikotter" denne messa? Smile


Edited by J-I Hansen - 28 januar 2008 at 20:49
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2008 at 06:47
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Men kanskje er det slik at VMJI også "boikotter" denne messa? Smile
 
Boikott har aldri noen noe å tjene på...
Tror nok heller det er andre ting som setter en stopper for eventuell deltagelse der... For det første at en av gutta til VMJI alt har siktet seg inn på FREMOtreffet som jo har vært kjent og annonsert god tid i forveien (dersom det er mulig å komme seg bort fra arbeidshelgen akkurat den helgen da...Wink).
 
I tillegg så vil jo alle slike utstillinger for forhandlerene by på en del utgifter til transport, overnatting og ikke minst standleie. Og for en ukjent messe som ingen har hørt noe som helst om før nå knappe to måneder i forveien så vil jeg tro det er flere utstillere som er skeptiske til hvorvidt den relativt høye standleien arrangør har lagt opp til vil kunne forsvares når regnskapet skal gjøres opp.
 
Men ikke noe vil glede meg mer enn om messen blir en suksess, og det kommer lassevis med besøkende. Det vil jo gjøre det lettere for arrangør å ha noe å trekke utstillere med ved neste runde (som kanskje annonseres litt tidligere og...).
 
Ikke mye er i mine øyne like positivt for hobbyen vår som det at det arrangeres slike messer rundt omkring, og jeg tror nærmest alle forhandlere som inviteres normalt gjør hva de kan for å stille opp og vise mangfoldet i hobbyen vår sammen med alle klubber og enkeltpersoner. Vi får aldri nok entusiaster til hobbyen, og for å få flere må alle forsøke å trekke i samme retning, så arrangøren her skal ha ros for å sette i gang sitt forsøk, og jeg ønsker lykke tilThumbs%20Up og håper på et vellykket arrangement og mange nye entusiaster til hobbyen vårTongue
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.