MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Rykter
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Rykter

 Post Reply Post Reply
Author
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rykter
    Posted: 21 januar 2008 at 13:58

 

Det har kommet meg for øre at miljøet i Trondheimsveien 84 boikotter en messe som kommer. Det er flere grupper inne på Trondheimsveien 84. Er det forretningsdriften eller hobbygruppen som dette ryktet gjelder?

 

Ingen deler av dette miljøet vet noe om eller er invitert til noe arrangement i 2008. Det må vi vel være dersom vi skal kunne boikotte noe, ikke sant?

 

Kan noen fortelle oss noe om denne messen som vi visstnok boikotter, men ikke vet noe om?

 

På forhånd takk!

Hilsen Nils m.fl.

Edited by Nils Gullhav - 21 januar 2008 at 16:02
7/11-11 Jeg har forlatt dette forumet.
Ønskes kontakt må naboforumet benyttes.

Det er alt for lite av ingenting på alt for manges program.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2008 at 14:22
Hei!
 
Hvilken messe?
Jeg har ikke sett noen messer annonsert for 2008 ennå her til lands ennå, så da vet du mer enn meg, Nils.
 
Hvordan kan man boikotte noe man ikke vet om?
-Sikkert bare rykter, og dette var mitt bidrag til ryktebørsen LOL
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2008 at 15:39
Jeg fant, jeg fant ... Wink .. en norsk messe i år
(sitat)
I forbindelse med Horten Kommune"s 150 års jubileum vil HMK holde Modellmessen 2008 i Hortenshallen 20.-21. september 2008.
(sitat slutt)

For øvrig har jeg null kjennskap til hverken eller når det gjelder rykter ..
Bjørn Egil
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2008 at 16:31

For å avklare det, så er det ikke sendt ut noen invitasjoner til messen i Horten ennå. Jeg pratet med formannen senes torsdag, og da nevnte han at en foreløpig invitasjon ville bli sendt ut om ikke alt for lenge. Så jeg har vodt for¨å tro at klubben og messen i Horten har noe som helst med hva det nå er Nils har hørt om å gjøre.

 

Eneste andre messe med noen forbindelse til trondheimsveien er vel z-mod gjengen som pleier avholde treff der oppe??

 

eirik

Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
paalrise View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 05 juni 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paalrise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2008 at 20:45
Og det skal vi i år også så vidt jeg vet :)
Se http://www.zmod.no/ for mer info :)


--
Mvh Pål R.
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2008 at 10:34
Originally posted by Nils Gullhav Nils Gullhav wrote:

 

Det har kommet meg for øre at miljøet i Trondheimsveien 84 boikotter en messe som kommer. Det er flere grupper inne på Trondheimsveien 84. Er det forretningsdriften eller hobbygruppen som dette ryktet gjelder?

 

Ingen deler av dette miljøet vet noe om eller er invitert til noe arrangement i 2008. Det må vi vel være dersom vi skal kunne boikotte noe, ikke sant?

 

Kan noen fortelle oss noe om denne messen som vi visstnok boikotter, men ikke vet noe om?

 

På forhånd takk!

Hilsen Nils m.fl.
 
 
Det eneste du har oppnådd nå, er å spre et "rykte" tydeligvis ingen andre har hørt omSmile
 
Klyp deg i armen (du kan jo ha drømt), eller gi "kilden din" en korreks!LOL
 
 
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2008 at 12:59

Ahhhh det var godt å høre at det bare er noe vi har drømt….Smile

 

 

 

Rykter i miljøet vårt er ett problem. Og baksnakkinger.Angry

Når ryktene går på at jeg/vi motarbeider noen eller noe er det et det litt utrivelig. Spesielt siden ryktespredere ikke er mulig å få tak eller i tale. Står det uimotsagt blir det fort til at det er en sannhet. Clap

Meningen med denne tråden er jo rett og slett å få ryktesprederne til å dementere sine utsagn.

 

Nå er dette noe som dukket opp i forrige uke så det er jo ikke så rart at ikke så mange vet det ennå.

 

Og for de som har kunnskap om ryktene: Det finnes ikke noe sannhet i disse.

 

Hilsen Nils Smile

7/11-11 Jeg har forlatt dette forumet.
Ønskes kontakt må naboforumet benyttes.

Det er alt for lite av ingenting på alt for manges program.
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2008 at 13:07
Originally posted by Nils Gullhav Nils Gullhav wrote:

 

 Rykter i miljøet vårt er ett problem. Og baksnakkinger.Angry

 
Ja, og derfor ble f.eks. Fremo-miljøet i Horten skilt ut til MJBV-region øst, og flyttet ned i tredje etasje. Nå skal det sies at det kun er to stk i den klubben som bidrar til dritt. Resten er greie folk.
 
 
Quote
 Spesielt siden ryktespredere ikke er mulig å få tak eller i tale.  

 

 
Joda, mulig å få tak i. Men de har jo bare "hørt noe" selv.


Edited by J-I Hansen - 22 januar 2008 at 13:08
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2008 at 16:57
Originally posted by Nils Gullhav Nils Gullhav wrote:

Når ryktene går på at jeg/vi motarbeider noen eller noe er det et det litt utrivelig. Spesielt siden ryktespredere ikke er mulig å få tak eller i tale. Står det uimotsagt blir det fort til at det er en sannhet. Clap

 
Hmmm.... I startinnlegget ditt så skriver du som om det dreier seg om en eller annen messe som tydeligvis planlegges. Vi har allerede avklart at det ikke har noe med hverken Hortens messe, eller Zmod som jo har treffene sine i Trondheimsveien. Med mindre du spesifiserer nærmere hvilket område/gruppe dette dreier seg om så er jo resultatet nå da at du selv har satt ut et rykte som vil ramme de første andre som måtte finne på å invitere til messe, og det kan jo være litt trist dersom det er noen som egentlig ikke har noe med dette å gjøre...
 
 
 
Quote Meningen med denne tråden er jo rett og slett å få ryktesprederne til å dementere sine utsagn.
 
Tja..dersom du som det antydes i teksten din ikke selv klarer få tak i dem, eller om du så gjør, får dem til å snakke. Hvordan i all verden kan du da håpe på at noen da skal gå ut her å dementere eller beklage noe??
 

 

 

Quote Nå er dette noe som dukket opp i forrige uke så det er jo ikke så rart at ikke så mange vet det ennå.

 
-I så fall kan jo det bety at du er "den eneste" som faktisk har hørt disse "ryktene" da,  og at en eventuell beklagelse eller korrigering burde gå direkte mellom deg og den/de andre det gjelder?

 

Eirik 

Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 10:56
Må bare skyte inn at det er flere en Nils som har hørt om denne messen.
i osloområdet etter hva jeg forsto?
Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 11:57
Originally posted by Ove I Hagen Ove I Hagen wrote:

Må bare skyte inn at det er flere en Nils som har hørt om denne messen.
i osloområdet etter hva jeg forsto?
 
Hvilken messe da???
Back to Top
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 12:07
maybe it´s just a mess?
Wink
Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 12:32
Originally posted by Ove I Hagen Ove I Hagen wrote:

maybe it´s just a mess?
Wink
Ja, det var jo også et svar...
 
Men siden du i innlegget ovenfor gir seriøst og tydelig uttrykk for å ha hørt om en messe kanskje du kan dele informasjonen med resten av forumbrukerne da.. Det pleier jo være mange her som er interessert i å dra på messer, så siden du har hørt at noen planlegger en messe på østlandet; fortell fortell...
Hvem?? hvor?? når??
 
eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 12:39
Jeg vil ikke blande meg mer opp i dette, jeg ville bare støtte Nils.
De folkene som står bak "This Mess" får jo fortelle om den selv.
Slik at det blir mer en bare løse rykter.  ;-)
Det lille jeg har hørt er jo ikke sikkert har noe hold, hva vet jeg.
PS. Jeg har ikke hørt det i Trondheimsveien.
Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 13:01
Her burde vi jo vært på banen med et vektig innlegg, men det blir jo bare betraktet som useriøst likevel, så da kan det være det samme Wink
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 13:05
NiM har heller ingenting med dette å gjøre. Vi har gode relasjoner til Viggo.


Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 13:22
Originally posted by Ove I Hagen Ove I Hagen wrote:

Jeg vil ikke blande meg mer opp i dette, jeg ville bare støtte Nils.
De folkene som står bak "This Mess" får jo fortelle om den selv.
Slik at det blir mer en bare løse rykter.  ;-)
Det lille jeg har hørt er jo ikke sikkert har noe hold, hva vet jeg.
PS. Jeg har ikke hørt det i Trondheimsveien.
Hvis du ikke ville blande deg opp i dette så burde du jo ikke ha skrevet som du gjorde i ditt første innlegg da. Da blandet du deg selv inn ved å si at du hadde hørt noe.Geek
 
Rykter er jo nettopp at "noen" har hørt "noe"
Dersom du nå forteller nøyaktig hva du har hørt så er det jo ikke lengre et rykte om "noe", men informasjon om en ting. Da kan andre eventuellt komme ut senere å si at informasjonen du satt med var feil, men du har hvertfall kommet med informasjon, og ikke vært med på å spre rykter slik du nå gjørThumbs%20Down
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 13:53
jeg skulle nok latt være å blande meg ja (tas til etterettning)
Men uansett så ser jeg ingen grunn til at jeg skal fortsette å gi ytterligere potensiell feilinformasjon her.
Ytterligere informasjon kan jo de innvolverte ta seg av.
Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 15:41
Originally posted by Ove I Hagen Ove I Hagen wrote:

jeg skulle nok latt være å blande meg ja (tas til etterettning)
Men uansett så ser jeg ingen grunn til at jeg skal fortsette å gi ytterligere potensiell feilinformasjon her.
Ytterligere informasjon kan jo de innvolverte ta seg av.
 
Så lenge hverken du eller Nils forteller noe mer enn såkalte "rykter", og usedvanlig vage sådan, så er det komplett umulig for noen som helst å dementere!
 
 
Det er faktisk bare dere to som har spredd rykter nå. Det blir altså klaget over rykter i miljøet, likevel gjøres ingenting for å få det vekk fra ryktenivået!  Clap
 
M.a.o. er det lite trolig at de dere evt. beskylder, vet noe som helst om at de er anklaget for noe ...
 
 
Jaja...
 
 
 
 
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2008 at 22:25
Siden året 2008 har rukket å bli noen uker allerede, så kunne det jo passe med en liten oppdatert messeoversikt - både her hjemme og i utlandet.

Skriv gjerne noen ord om arrangementet i denne tråden i tillegg til å melde inn messene til MJFs messeoversikt. Pr i dag er det visst bare Modellmessen til HMJK den 20-21. september som er annonsert som en norsk messe på MJFs messeoversikt. Det skal vel arrangeres andre MJ- og hobbymesser her hjemme i 2008?

Man skulle tro at dem som ønsker å arrangere messer både er interessert i mange utstillere og mange besøkende. Hvorfor noen derfor skulle tro at noen andre ville boikotte en messe blir derfor helt meningsløst for meg.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2008 at 09:02
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Ove I Hagen Ove I Hagen wrote:

jeg skulle nok latt være å blande meg ja (tas til etterettning)
Men uansett så ser jeg ingen grunn til at jeg skal fortsette å gi ytterligere potensiell feilinformasjon her.
Ytterligere informasjon kan jo de innvolverte ta seg av.
 
Så lenge hverken du eller Nils forteller noe mer enn såkalte "rykter", og usedvanlig vage sådan, så er det komplett umulig for noen som helst å dementere!
 
 
Det er faktisk bare dere to som har spredd rykter nå. Det blir altså klaget over rykter i miljøet, likevel gjøres ingenting for å få det vekk fra ryktenivået!  Clap
 
M.a.o. er det lite trolig at de dere evt. beskylder, vet noe som helst om at de er anklaget for noe ...
 
 
Jaja...
 
 
 
Nå må man ikke blande kortene her.
 
ryktene om boikott har jeg ikkee uttalt meg om, jeg har heller ikke hørt noe om det, jeg var bare ute for å bekrefte Nils påstander om at det har vært snakk om at noen har tenkt å arrangere en messe.
 
Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2008 at 09:25
Jeg tror ikke rykter hjelper når MJ-folket ønsker informasjon om aktuelle messer i 2008.
Derfor gjentar jeg heller mitt innlegg fra forrige side:

"Siden året 2008 har rukket å bli noen uker allerede, så kunne det jo passe med en liten oppdatert messeoversikt - både her hjemme og i utlandet.

Skriv gjerne noen ord om arrangementet i denne tråden i tillegg til å melde inn messene til MJFs messeoversikt. Pr i dag er det visst bare Modellmessen til HMJK den 20-21. september som er annonsert som en norsk messe på MJFs messeoversikt. Det skal vel arrangeres andre MJ- og hobbymesser her hjemme i 2008?

Man skulle tro at dem som ønsker å arrangere messer både er interessert i mange utstillere og mange besøkende. Hvorfor noen derfor skulle tro at noen andre ville boikotte en messe blir derfor helt meningsløst for meg. "
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2008 at 16:53
Hei!
 
Ett spørsmål til Nils:
Siden det ikke fremgår av meldingen din hva du har redigert, lurer jeg på hva du redigerte 2 timer og 4 minutter etter du hadde postet den (eller 1 time og 40 minutter etter jeg hadde svart på den)?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.