MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vinterdag på Langhus
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vinterdag på Langhus

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vinterdag på Langhus
    Posted: 18 desember 2007 at 13:36
Det har vært et skikkelig høytrykk på Østlandet den siste tiden og i går benyttet jeg en særs kort skoledag til å ta med meg dama (les: kameraet) ut på tur.




BM 72 på Langhus stasjon




Nymalt El16, den stod ikke i de grafikse rutene så jackpot kaller jeg det. Jeg hadde funnet meg en stubbe rett ved gjerde der jeg stod og ventet på et helt annet tog da det kom, og dragsuget etter siste vogn holdt på å rive meg ned :lol:









Syd for Langhus strekker jordene seg helt opp til Ski og vinterstid kan man gå i strekk langs linja hele veien.




Bm72 ved Roås gård og blokkpunkt.




Vakkert hva?







Jackpot nummer to, trodde jeg, dette kom 10 minutter for tidlig, men jeg var heldigvis på plass ved Roås gård.




Bm72 i andre retningen like etter godstoget med Rc"n i spissen.







Så begynte solen smått om sen og synke ned mot horisontenog kinnene mine var blåfrossne etter to og en halv time i kulda så jeg gikk tilbake i mine egne fotspor. Dette er fra Noråsvegen.





Jeg beundret landskapet og tok endel bilder og plutselig oppdaget jeg at jeg hadde klart å fylle minnekortet! Mens jeg stod og slettet febrilsk passerte to tog vakkert opplyst av solen, men nummer tre fikk jeg heldigvis:






Da var det bare å tusle hjem til PC"en og en varm kopp :)
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2007 at 13:53
Dette var flotte bilder! Når naturen byr seg fram på denne måten gjelder det å ha tid og anledning til å fotografere.
Svein S
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2007 at 13:54
Takk, gøy å få ros fra en mann jeg har sett opp til som en skikkelig jernbanefotograf lenge før jeg viste fjeset mitt her på forumet
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2007 at 14:49
Jeg har også "krysspostet" serien din ved å henvise til den på et beslektet forum: http://medlem.njk.no/forum/forum.php?modul=innlegg&innl=40277&rom=41 
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.