MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Diorama/fremo
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Diorama/fremo

 Post Reply Post Reply
Author
Magne View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 81
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Magne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Diorama/fremo
    Posted: 10 desember 2007 at 19:33
Hei!
 
Jeg har funnet ut at jeg må begynne og øve meg litt i landskapsbygging. Jeg har absolutt ingen erfaring fra slikt før, men er vel både tålmodig, nøyaktig og sånn tålelig fingernem, så jeg ser lyst på det Smile.
 
For å få trent på det meste har jeg funnet ut at jeg skal bygge et diorama med "alt"; skinnegang, skog, gress, vei, støttemur, mulig jeg setter av litt plass til noe bekk/vann også, litt bygninger, noen folk osv. Et typisk overfullt miljø egentlig, men tanken er at med mye variert samtidig har jeg mye og glede meg til, samtidig som jeg kommer borti mye forskjellig i et "prosjekt"
 
Er det noen som har bilder, eller vet om linker som leder frem til bilder av noe slikt? Tenkte å bruke det som mal, motivator, inspirator. Ønsker altså helst bilder av noe som inneholder mest mulig på lite areal. Jeg skal alltids klare å tegne noe som inneholder alt, men ønsker å ha en mal å kikke på for å få tips og hint. På mitt nivå er det kanskje utfordrende nok å kopiere...
 
Tanken har jo slått meg at jeg like gjerne kan lage en liten fremo modul. Om alt blir mislykket kan jeg bare hive det, men skulle det bli greit er det jo alltids kjekt med en modul. Men om det blir et diorama eller en fremo modul er ikke viktig for meg.
Magne
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2007 at 20:42
Bjørn Runar Larsen har noen veldig bra "manualer" på hjemmesiden sin

http://home.online.no/~bjornrl/

Anbefaler spesielt å se på "Bygging av to FREMO jokermoduler"Wink
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.