MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kun få dager igjen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kun få dager igjen

 Post Reply Post Reply
Author
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kun få dager igjen
    Posted: 08 oktober 2007 at 21:16
Ja nå nærmer det seg treff med stormskritt. Det skal bli morsomt å treffe dere alle igjen. Ut fra moduloppsettet ser det ut til at det blir svært mange helt nye moduler og stasjoner, samt gjensyn med noen som ikke har vært brukt på flere år.
Ekstra gledelig er det jo at vi østpå ikke lengre er avhengige av moduler fra Arendal for å kunne arrangere treff. Dette til stor glede for gutta fra Arendal tror jeg. Det kreves litt for å transportere alle Arendalsmodulene rundt omkring.

Til slutt en oppfordring til nye og gamle FREMOister:
Les litt om trafikkspill på FREMO-Norges hjemmesider, og litt i denne tråden. Da skulle vi være litt forberedt på hva som venter oss. Og skulle det være spørsmål så ikke vær redd for å røske tak i oss "gammelgutta" så skal vi prøve å forklare det lille vi kan.

PS:
Siste info fra treffarrangør tyder på 58 påmeldte og inntaksstopp. Det er fullt.

Godt treff

Edited by Dag Cato - 08 oktober 2007 at 21:17
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Frans View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 157
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2007 at 21:35
Hei Dag Cato,

På de sider du viser til står det at de som har meldt seg på skal få beskjed om hva, hvor når etc.
Jeg har meldt meg på til trfikkspil men ikke hørt så mye som et pip.

Hilsen, Frans van Cuilenborg
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2007 at 22:12
Hei Frans,
du har meldt deg på Gardermotreffet uten å ha fått noe mer info? Da forslår jeg at du sender en PM til Steinar Snøtun. Han er treffgeneral.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Steinar Snøtun View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 22 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Snøtun Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2007 at 22:34
Hei Frans
På en eller annen måte er mailen din borte og mailadressen med den. Du er registrert som deltager, så send meg en mail, så skal jeg sende over info. Beklager forsinkelsen.

Steinar
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 19:25

når er det treffet starter, når åpner det for oss som ikke stiller ut

mvh
 
kokken
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 19:45
For ikke påmeldte gjelder Flymuseets åpningstider såvidt jeg har skjønt, men siden Steinar frekventerer her vil han sikkert rette meg om jeg tar feil.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 19:50
Bare for å ha sagt det - det er ingen som "stiller ut"... Et FREMO treff er noe man deltar på - et FREMO treff handler om trafikkspill!

Men, ettersom vi denne gangen låner lokaler i et museum som også er åpent for publikum, er det mulighet for besøkende å overbære vår gjøren og laden, i museets ordinære åpningstid.

hilsen
-pål-


rettet skrivefeil...

Edited by paolsen - 09 oktober 2007 at 20:09
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 19:59
ok, aldri vært på et FREMO treff før så kunne vært interresant å ta en tur, kikke og få inspirasjon
 
mvh
 
kokken
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 20:00
HeiSmile
 
Og så er der vel derudover tid til lidt rå-hygge.Wink
 
Vi glæder os og ser frem til en god oplevelse i det norske.Big%20smile
 
Mange hilsner
 
Dan
 
skrivefejl rettet


Edited by Dan Rasmussen - 09 oktober 2007 at 20:01
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 20:18
Originally posted by kokken kokken wrote:

...aldri vært på et FREMO treff før så kunne vært interresant å ta en tur, kikke og få inspirasjon

Og det er man hjertelig velkommen til i Flysamlingens ordinære åpningtid.
Se her Forsvarets Flysamling Gardermoen.

Originally posted by Dan Dan wrote:

Og så er der vel derudover tid til lidt rå-hygge

Selvfølgelig!

-pål-
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 20:28
kan besøkende ha med rullende materiell???
 
mvh
 
kokken
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 21:26
Originally posted by kokken kokken wrote:

kan besøkende ha med rullende materiell???

Nei desverre, det går nok ikke.

-pål-
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 21:31
Med ordet besøkende, mener det tilfeldige som kommer for å se, eller Fremo-medlemmer/ikke fremo-medlemmer som kommer for å kjøre?????
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 21:33
Besøkende er tilfeldige som kommer for å se på.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 21:38
Deltaker med modul: En som kommer med forhåndspåmeldt modul, og som er påmeldt som person (booket inn for mat f.eks. i tillegg)
Deltaker uten modul: Slik som meg; kommer over uten moduler eller materiell, men er påmeldt (ikke nødvendigvis medlem i FREMO). Kommer om fredagen, er der lørdag og søndag, eller har avtalt annet med arrangør (f.eks. en hel dag el. lign.)
Besøkende: En som går på museet (link over), har sikkert også betalt inngangsbillett der, og som da også kan se på FREMOdulene også. Ønsker man å kjøre, ville jeg vel meldt meg på til arrangøren på forhånd. Hvis ikke er det 500 mennesker som "vil kjøre". Det er da vanskelig å skille de som er interessert genuint mot dem som bare har med seg poden på 3 år som vil se hvor fort toget kan gå... Wink
 
Håper dette var litt oppklarende...
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 21:39
Supert!

Il be there!
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 22:04
Originally posted by -TUR- -TUR- wrote:

...Ønsker man å kjøre, ville jeg vel meldt meg på til arrangøren på forhånd. Hvis ikke er det 500 mennesker som "vil kjøre". Det er da vanskelig å skille de som er interessert genuint mot dem som bare har med seg poden på 3 år som vil se hvor fort toget kan gå...

For å unngå ytterligere missforståelser: påmeldingsfristen for DELTAGERE gikk ut lørdag 6. oktober...

-pål-
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 22:25
Det betyr i praksis at det er for sent å melde seg på som deltager nå.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 22:30
hvor mye koster det for inngang, noen som vet det??
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2007 at 22:35
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2007 at 23:48
Ja, nå er det 6 timer igjen til jeg for min del setter kursen retning Gardermoen. Enkelte nødvendige omveier blir det, så håper jeg bare at det ikke blir STORE tidstyver underveis som f.eks. at de ikke får flyttet på mobilkranen (som det står med tydelige PR-bokstaver "Alltid på plass" der den ligger i grøften) som stenger veien til de er ferdige å fjerne den (ref. http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article527018.ece )
 
Ellers er det jo å håpe at man ikke snør ned på vei over Haukelifjell hvor det er redusert fremkommelighet i utgangspunktet på grunn av stengte tunneller grunnet grevlingarbeid (ref. http://www.vegvesen.no/trafikk/ ).
 
Hvorfor velge minste motstands vei? LOL
 
Treffet blir kjempemessig, så dette blir alle tiders. Gleder meg som vanlig stort til arrangementet.
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
espn View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote espn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2007 at 14:10
har ikke meldt meg på eller noen ting, men tenkte å stikke en tur innom og hilse på, for old times sake. Er dette mulig å gjøre eller vil jeg bare bli kasta ut igjen?
Back to Top
kjodleiken View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjodleiken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2007 at 00:27
Originally posted by espn espn wrote:

har ikke meldt meg på eller noen ting, men tenkte å stikke en tur innom og hilse på, for old times sake. Er dette mulig å gjøre eller vil jeg bare bli kasta ut igjen?


Kom i flysamlingens åpningstid mellom 12 og 16. Tror det koster 60 kr å komme inn på museet.


Edited by kjodleiken - 14 oktober 2007 at 00:28
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund
Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.