MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Byggeplaner?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Byggeplaner?

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Byggeplaner?
    Posted: 05 september 2007 at 17:43
Hei alle sammen!
 
Vi nærmer oss den fantastisk tiden av året når gradestokken krypper nedover... Det er tiden hvor vi MJ-mennesker går i dekning i kjellere og på hobbyrom sammen med kaffekoppen for å byggeBig%20smile 
 
Kanskje ikke alle har kommet helt dit enda, men det snødde riktignok på Bjorli for ikke mange dagene siden, så planene for hva som skal bygges denne sesongen begynner nok å virre i hodene på mangeWink
 
Hadde vært interessant å høre hva dere planlegger å bygge denne høsten/vinteren?Smile
 
For min del er lista som vanlig litt for lang i forhold til hva som faktisk står ferdig når vi kommer til våren, og det er på tide å bevege seg opp av dvaleWink
 
Planene for hva jeg har tenkt å bygge er så langt dette...
 
- 3 stk. Lps tømmervogner.
- 1 stk El 13 nydesign.
- 1 stk El 14 nydesign, kanskje 2 stk...
- Bygge videre på hylla, men har ikke planer om å gjøre den ferdig på en stund enda.
- Bygge om en Lima B5 til BF 14 med nye vognsider fra SM.
- 2 lastebiler er planlagt, en Scania tømmerbil og et Volvo flisvogntog.
- En skd. 206 har jeg også i tankene.
 
Lykke til med byggingen alle sammen, håper vi får se litt fra deres byggebord her på forumet etterhvertSmile
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2007 at 18:05

Ser du har ett par prosjekt som ikke går på skinner...Wink

 Synes selv det er artig å modifisere lastebiler og biler, til anlegget. Har flere prosjekt for byggesesongen, men jeg venter på å få dem i hus...Ermm Da blir det prøving og feiling med loddebolten...

Itillegg har jeg planer om 2 El 17 og 2 El 16, selv om Roco kommer med sine snartErmm Så blir det vel noen Håkull-biler og  personbiler....
Men først skal jeg prøve meg på ett lite diorama, for å lære meg noen teknikker og bildetakninger av modeller, før anlegget skal på tegnebordet.....
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2007 at 18:24
Vel, jeg har jo et anlegg på gang så det skal vel bygges...

Mer spesifikt:
- Montere/ferdigstille byggninger i Calvi
- Ombygge nyinnkjøpt skiftetraktor
- Bygge noen flere moduler, så jeg kan kjøre litt tog...
- Også blir det jo alt av veidekke, bakkedekke (sand +++)
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2007 at 18:39
Å prøve å gjøre noe før jeg begynner på ett nytt prosjekt.....LOL
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.