MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fremo kobbling...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fremo kobbling...

 Post Reply Post Reply
Author
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fremo kobbling...
    Posted: 24 juni 2007 at 08:59
DeadEg vet at dette har vært oppe flere ganger, men satt å studerte noen bilder idag.
Når det gjelder selve bøylen som er på lok og vogner. Hvorfor lage en bøyle og borre i selve lok-kåpe? Så et bilde av et lok som hadde limt den mellom Buffere....
 
Hadde jeg selv sittet med en superlineDead eller en paperlineClap for den saks skyld hadde jeg heller valgt å lime den mellom buffere...Shocked
 
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juni 2007 at 11:56
Ingen dum ide å feste bøylen mellom bufferne. Men det er to ting å passe på:
 
For det første kan fjærende buffere være en utfordring, ihvertfall om man ønsker at de fortsatt skal være fjærendeWink.
 
Men viktigere er det kanskje at bøylen (eller tråden som spennes mellom bufferne) kommer fram i plan med buffer-platene slik at ikke bufferne på neste vogn "hekter" i buggerplatene når vognen skyves gjennom for eksempel en veksel. Det må være en jevn "glideflate" mellom bufferne ved hjelp av tråden.
 
Selv har jeg gladelig borret i Superline (har ikke forsøkt på PaperlineLOL) siden jeg kun skal bruke loket med bøyle uansett, og jeg har ikke noe forhold til eventuell annenhåndsverdiEmbarrassed.
 
Hilsen Halvor


Edited by halvors - 24 juni 2007 at 11:57
Back to Top
Jan Frelin View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 juni 2007
Location: Sweden
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jan Frelin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juni 2007 at 17:03

Jag såg nedanstående Gb maskin i Skövde härförleden, Claes hade monterat bygeln direkt i de fjädrande buffertarna. Syns faktiskt på bilden vid uppförstoring.

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.