MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Pantografer El 14
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Pantografer El 14

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Pantografer El 14
    Posted: 21 juni 2007 at 22:51
Driver som en del sikkert vet, å oppgraderer en El 14 fra Lima... Skal bygges om en gameldesign kåpe til nydesign...
 
Lurer litt på hva slags pantografer jeg kan bytte ut orginalene med?
 
Takk på forhåndSmile
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 22:58
Du er ikke veldig langt unna hvis du bestiller deg 2 stk. roco pantografer av den typen som sitter på El 16.........Yngve vil sikkert mer enn gjerne gi bort sine...LOL

Edited by morten.h - 21 juni 2007 at 23:06
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 23:07
hmmmm....rart innlegget over ble ikke registrert som svar....?
 
EDIT: etter to minutter gjorde det det alikevel...never mind..Wink


Edited by morten.h - 21 juni 2007 at 23:08
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 23:09
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Du er ikke veldig langt unna hvis du bestiller deg 2 stk. roco pantografer av den typen som sitter på El 16.........Yngve vil sikkert mer enn gjerne gi bort sine...LOL
 
Sender deg adressen min og postnummer på PM jeg, YngveWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 23:11
Du får de som reservedeler hos Roco.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 23:15
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Du får de som reservedeler hos Roco.....
 
Thumbs%20Up Litt penger inn på kontoen i slutten av måneden så får vi nok kjøpe noe deler...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Grim View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 14 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Grim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 00:46
Jeg fikk to El13/El14 pantografer for 50 kr. på NMJ i Strømmen. Jeg veit ikke om de har fler av de på lager, men jeg fikk nå iværtfall. Noe de ikke hadde var buffere for El14 min, det var vist veldig vanskelig å få tak i og ble borte for lenge siden... Jeg savner Lima.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 10:37
Originally posted by Grim Grim wrote:

Jeg fikk to El13/El14 pantografer for 50 kr. på NMJ i Strømmen. Jeg veit ikke om de har fler av de på lager, men jeg fikk nå iværtfall. Noe de ikke hadde var buffere for El14 min, det var vist veldig vanskelig å få tak i og ble borte for lenge siden... Jeg savner Lima.
De pantografene blir ikke riktige hvis du bygger i nydesign...kjøpte selv disse pantografene fra NMJ til El 13 OBAS men siden de overhodet ikke lingnet på det jeg var ute etter ,valgte jeg å ikke bruke dem.....bygger du eldre utgaver av 13/14,er de fullt brukbare..
 
 
EDIT: hvor mange buffer trenger du?


Edited by morten.h - 22 juni 2007 at 10:38
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 16:16
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Du er ikke veldig langt unna hvis du bestiller deg 2 stk. roco pantografer av den typen som sitter på El 16.........Yngve vil sikkert mer enn gjerne gi bort sine...LOL
 
Sender deg adressen min og postnummer på PM jeg, YngveWink


Den ene pantografen er skjev, du kan få den!Tongue
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Grim View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 14 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Grim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 01:19
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

EDIT: hvor mange buffer trenger du?

4 til loket og 12 til vognene. Men trenger bare 4 til lokket egentlig

Edited by Grim - 23 juni 2007 at 01:19
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 09:19
Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Du er ikke veldig langt unna hvis du bestiller deg 2 stk. roco pantografer av den typen som sitter på El 16.........Yngve vil sikkert mer enn gjerne gi bort sine...LOL
 
Sender deg adressen min og postnummer på PM jeg, YngveWink


Den ene pantografen er skjev, du kan få den!Tongue
 
LOL den kan du beholde... tenkte du kunne bestille et par nye og sende dem til meg jegWinkLOL
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.