MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - AHB-8 og CFD X2000 i modell i Nm
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

AHB-8 og CFD X2000 i modell i Nm

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: AHB-8 og CFD X2000 i modell i Nm
    Posted: 15 juni 2007 at 21:05
Oh, jeg liker å skrive fine kompliserte titteler. Da virker det som om jeg kan ting

Det jeg trenger hjelp til er å bygge denne, Renault ABH-8 og denne, CFD X2000 i modell. Jeg har ingen erfaring med scratchbygging av organiske former og trenger litt hjelp og ideer. Øverst på ønskelisten står ABH-8, siden den passer typisk pendeltrafikk på strekningen jeg nå bygger i Nm (Chemins de Fer de la Corse, se bloggen min). Jeg har masse bildemateriale, det jeg trenger er å lage vognsider og fronter i denne lille skalaen.

Hvordan lage slikt fra scratch? Jeg ser kåper i N er for brede, og for dyre, til at det er noe å satse på. Jeg tenker på resinstøp, etter Mortens verk () og vognsider kan kappes ut av styrenplater (?).

Så, alle tips er velkommen!

Edit: Trykkleif

Edited by carlf - 15 juni 2007 at 21:06
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2007 at 22:14
Først ville jeg funnet meg egnede donor materiell som lar seg modifiseres til noe som er tett opp til det du er ute etter....deretter ville jeg brukt plastic-card,balsa,messing plater etc....til å bygge om/scratchbygge....ta deg god tid til det og ikke slurvWink.....når du har laget ferdig en "master"...kan jeg sikkert "sponse" deg med litt støping,så du får flere stykker... 
 
EDIT: CFC, er ikke det et Dansk sykkel team?Wink.....og en Renault ADHD 8 hadde vært kuultLOL


Edited by morten.h - 16 juni 2007 at 00:11
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2007 at 10:32
Okei, takker for tilbudet! :) Da ser det ut som at veien ikke er særlig enkel for en stakkars bygger...

CFC står forresten også for Clorine Fluor Carbons, eller Klor Fluor Karboner som vi kjenner det...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2007 at 11:45
Originally posted by carlf carlf wrote:

Okei, takker for tilbudet! :) Da ser det ut som at veien ikke er særlig enkel for en stakkars bygger...

CFC står forresten også for Clorine Fluor Carbons, eller Klor Fluor Karboner som vi kjenner det...
 Ikke mist motet,ta ett steg av gangen...........først skaffer du dokumentasjon. Hvis jeg har forstått det riktig,er du på besøk på øya hver sommer?...i så fall, tar du masse bilder av objektene i år ,fra alle kanter...og med på bildene bør du ha fatter´n som holder en "meter"stokk,så det er mulig å skalere det ned i etterkant(bilder tatt rett på er best,men også noen i perspektiv)...............eller enda bedre,hvis du behersker Fransk som språk,kan du sende en mail,forklare hva du har tenkt å gjøre,samt spørre om det er mulig å få løs kopi av tegningene til materiellet(gjerne ferdig nedskalert)
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.