MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tog som humper
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tog som humper

 Post Reply Post Reply
Author
ak47s View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 mai 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ak47s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tog som humper
    Posted: 24 mai 2007 at 23:22
Når dette lokomotivet kjører (Marklin BR 03 DB (HO)), humper styrhuset opp og ned. Det har vært slik siden lokomotivet uheldigvis kjørte ut av banen p.g.a. vekslingsfeilOuch Noen som ha forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse det?


Edited by ak47s - 25 mai 2007 at 19:38
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 11:51
Har du litt mer info?.....slo loket seg skikkelig.....gikk det i gulvet....det kan være mye rart som er årsaken til humpingen.....sjekk først om akslingen er rett(den bakerst på loket),den kan ha slått seg.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
ak47s View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 mai 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ak47s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 18:19
Toget kjørte inn på feil spor og datt utfor en ustabil bro. toget datt bare 10 cm, men etter det, humpet det.
Tror muligens at bakhjulene tar borti førerhuset, men er ikke sikker...
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 18:59
10 cm kan være nok........etter å ha tittet litt på bildet ditt,ser jeg at tappen som tenderen er koblet til(på loket) er skjev......mulig den delen som bakre aksel på loket sitter koblet til(bevegelig del) har fått seg en trøkk. snu loket oppned og ta en titt.....den delen kan du skru av og eventuellt rette forsiktig......ta gjerne ett bilde av undersiden og legg det ut....har ett tilsvarende lok selv,kanskje letter å reparere da hvis jeg sammenligner...Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
ak47s View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 mai 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ak47s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 19:17

jeg prøvde å skru litt på den store skruen som holder de bakerste hjulene fast litt tidligere i dag, men nå har toget mista all trekkraftConfused

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 19:36
Originally posted by ak47s ak47s wrote:

jeg prøvde å skru litt på den store skruen som holder de bakerste hjulene fast litt tidligere i dag, men nå har toget mista all trekkraftConfused

 
 
Så vidt jeg husker er den skruen fjærbelastet,stram den igjen.....og sjekk at alle hefteringene sitter på hjula........Bilde Mr. Maskingevær......trenger ett bildeWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
ak47s View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 mai 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ak47s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 19:41
*kremt* helautomatrifle *kremt*
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 19:51
Originally posted by ak47s ak47s wrote:

*kremt* helautomatrifle *kremt*
 
What ever......burde ikke vært lagd.....fører bare til krig og sånt...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 19:55

Tok bilder av min! sammenlign med din....se om det er noen ulikheter....min funker fint..

 
 
 
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
ak47s View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 mai 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ak47s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 20:06
Jeg klarer ikke å se noen forskjell.Stern%20Smile.. Jeg skal prøve å få tatt et bedre bilde av mitt litt senere i kveld. Kanskje du klarer å se noe...Wink
 
(btw: krig hadde det vært uansett om skytevåpen hadde vært oppfunnet eller ikke)
Back to Top
ak47s View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 mai 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ak47s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 20:38
Tror jeg har funnet feilen: det ene hovedhjulet mangler gummi, så når det kjører, ser det litt ut som om det tar borti "plankene" på skinnene, slik at det humper. Får ta det med til Amundsen Hobby og få han til å bytee gummi på det ene hjulet

Edited by ak47s - 25 mai 2007 at 22:56
MVH Rolf V.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 21:37
det var bra,problemet løst (sansynligvis)Thumbs%20Up
 
 
PS! det var mye kuulere før, da kriget vi med kniv,spyd og øks....samt at vi rodde til England og for å "ha" oss med damene der på en brutal måte etc.......Vikingetiden det var tider detWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
ak47s View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 mai 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ak47s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 22:35

Takk for hjelpa. Hyggelig gjortSmile

(PS. Det var kanskje litt tøffere å slåss med sverd og øks, men større sjangse for å bli drept. Det er jo tryggere å bare skyte noe AGM-88 Harm raketter mot folk som hjemmer seg inne i fjellhulerWink)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 23:24
Bare hyggeligWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2007 at 17:02
(Veeel, (siden vi snakker om et eget emne i parentes) krig var jo mer korrekt før. Da var det ikke den med egghoder bak tegnebrettet som vant men de med mest hjerne og muskler. Ble litt krigslek med de små i helga, skikkelig busjing uten reckon-fly til hjelp. Intet samband, bare hjerner. Sånn skarreværra! )

Edit: (Mr. Khan var en hyggelig fyr, han svidde av et helt kontinent for å fp makt over det. Ingen blåruss under bordet der nei!)


Edited by carlf - 28 mai 2007 at 17:03
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
ak47s View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 24 mai 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ak47s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mai 2007 at 17:16
Vell, vil nå fortsatt helst bruke litt mer sofistikerte våpen jeg da. Dessuten så er f.eks. en "Mk.47 Striker 40 automatic grenade launcher" litt finere å se på (Heart) enn ett gamelt vikingesverd. også lager den jo så mange fine smell og eksplosjoner (mk.47en)!
MVH Rolf V.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.