MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - bilde hjelp
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

bilde hjelp

 Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: bilde hjelp
    Posted: 01 april 2007 at 15:48
hei! nå skall jeg snart begynne med og  sitte, trer og fjell hus og sånt på annleget, jeg har bestemt at det blir vinter annleg, men jeg trenger bilder av noen anleg spiller ingen rolle om det er vinter eller sommer. det eneste er at jeg kann få noen ider til landskap!Wink så  pa forhond tusen hjertelig takk for bildene!!!!!!!!!!!!




Edited by Stian - 03 april 2007 at 19:04
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2007 at 15:59
Hei!
 
På dette anlegget er kanskje ikke landskapet så veldig spektakulært, men det er "vinter" og du finner kanskje således noe inspirasjon her.
 
Anlegget ble bygget av Gleng Mj-Klubb (også bare kjent som NiM) på 4 dager, og du kan lese mer og se flere bilder på følgende link:
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2007 at 16:22
fin fint bilde men er det noen som hvet om team k49 skal videre produsere punter sin di3 sin snø plogQuestion  og er det vanelig og bruke noe som snø på takene av vognene og hva kann man bruke som snøQuestion            og plz flere bilder!!!Smile


hilsen stian



Edited by Stian - 03 april 2007 at 19:03
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 19:03
er det ingen som vet hva man kan bruke som snø ogdet med plogen til di3 og flere bilder plz!!!

hilsen stian 
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 19:10
Tror Woodland Scenics har noe snøprodukter. Sjekk på siden deres.

http://www.woodlandscenics.com/index.htm

Smile


Edited by Yngve - 03 april 2007 at 19:11
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 19:40
Jeg brukte Fallers vinterboks til å lage snø på et fjell jeg hadde. Det var noe dyr dritt, lite jeg fikk ut av det. Bare istappene var verdt å ta vare på, de var fine...

For snø vil jeg foreslå å bruke gips, ganske enkelt. Mal det noenlunde hvitt, men husk littegranne blått i tonene, snø er ikke monokrom! Hvis du vil kan du se etter fint glitter å strø på.

Når det gjelder bilder er det bare et jeg vil vise deg:

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 20:31
[QUOTE=carlf]Jeg brukte Fallers vinterboks til å lage snø på et fjell jeg hadde. Det var noe dyr dritt, lite jeg fikk ut av det. Bare istappene var verdt å ta vare på, de var fine...

For snø vil jeg foreslå å bruke gips, ganske enkelt. Mal det noenlunde hvitt, men husk littegranne blått i tonene, snø er ikke monokrom! Hvis du vil kan du se etter fint glitter å strø på.

ok  da vet jeg det men kann jeg bruke vit og lyse blå og tynne denne ut noe så grasalt for og lage snø?? og hvor kjøpte du den boksen fra faller

 så forsesten at det var et jule tre på det bilde som  komm først e det mulig og skaffe?? og snø menn det hadde vert kult!Smile




Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 21:06
Fallerboksen ble kjøpt hos Amundsen hobby

Fortynnet maling dekker jo ikke stort, men er underlaget hvitt (om du bruker gips f.eks.) gjør ikke det noe. Men husk lite blåmaling, det skal bare anes...

Juletre føres av Viessmann, tror jeg, det selges og hos Amundsen... NMJ fører og Viessmann men finner ikke juletreet i katalogen deres...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 21:10
Og glemte det, Litt Off Topic men...

Snø er blåere når himmelen er blå, akkurat som vann. Dersom man har planer om å modellere en real gråværsdag bør man gå for monokrom hvit, slik som det ser ut som NiMmerne har gjort. Som dere ser på bildet jeg la ut er det klarblå himmel, og da blir snøen og skyggene virkelig blå. Det hele er et detaljspørsmål men siden naturen kommer i nyanser og det er naturen vi skal lage ville jeg ha gått for blått (noe jeg ikke gjorde da jeg skulle modellere selv, derfor vil jeg ikke vise bilder av hva jeg gjorde...)
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 21:18
Her er noen snøbilder jeg fant, i 1:1 og 1:87 Smile

http://www.arctictrains.com/gallery/index.php
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 22:01
Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Her er noen snøbilder jeg fant, i 1:1 og 1:87 Smile

http://www.arctictrains.com/gallery/index.php


hehe koselige bilder men ante ikke at jeg kunne ha så høy snø på annleget som på det ene bildet med ioreLOLLOLLOLLOL  men hvor var ho bildene???
fant ingenSleepy men må bare si det   tommelen opp til alleThumbs%20UpThumbs%20UpThumbs%20Up
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 22:01
Hørte om noen som brukte en blanding av bakepulver, trelim og vann... Er litt skeptisk, men kanskje noe man kunne prøvd???
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 22:03
heheheTongue som de sier på reklamen nja skeptisk!!LOLLOL

kunne vert en prøve ting på et diorama daWink

Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 22:18
Det er alltid lurt, sjekk om skjermen er møllspist før du hopper

Det var forøvrig en byggeartikkel i den gamle MJ-skolen i Mj-bladet, men vet ikke i hvilke nummer. Men det er de tsikkert noen som vet...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 22:27
ja det er sant men det vinter settet var ikke så dumtTongue tenkte og ha snø pulveret på vognene ogtakene på husene og istappene på fjellene og trerene overalt untat på linjen daTongueLOL koster jo litt da  for en 13 åring men skall no bestille 4 tunell opninger i samme slengen da! hadde nettop et burstags besøk og der hovet jeg inn 550kr og en  modell av pacifik chapelon nord somm ikke kann kjøres men kann stilles ut på moduler!
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2007 at 11:04
Hm, det er ikke noe snøpulver i det settet. Det er en pose sagmugg og tre plastbokser som inneholder henholdsvis Colofix (gul gugge), noe hvit maling (som egentlig ikke var så halvgær"n) og et med glitterpulver. De tre sistnevnte skal blades slik at man får en ekkel brun gugge som skal klines utover. Ikke så morro, og tar en evighet å få til noenlunde... Men istappene er fine!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2007 at 11:09
hehe  gugge æææsja fysj!!!!!Tongue må da vere umulig og lage noe med det da!
hvis ikke du har lagd noe selv sånn ca 20 ganger da kann det bli perfekt            Embarrassedog har du et bilde av istappene?? vill gjerne se demEmbarrassed

og noen  1:87 bilder hadde vert kult


 ps det står på beskrivelsen av vinter settet og jeg siterer.. vintersett, med snøpulver, istapper og 6 trær.


Edited by Stian - 04 april 2007 at 11:16
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2007 at 13:20
Da vil jeg henvise hit: http://mjf.no/forum/forum_posts.asp?TID=2006&KW=skip+vinter

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.