MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Snikende tiger - skjult reklame...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Snikende tiger - skjult reklame...

 Post Reply Post Reply
Author
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Snikende tiger - skjult reklame...
    Posted: 20 mars 2007 at 00:14
Jeg ser forumet har fått en ansiktsløfting denne helgen. Til det bedre i mine øyne. Men er det meningen at reklamen fra Google nå skal presses inn i hvert eneste toppinnlegg...?

Hilsen Kjetil

Edit: I forhåndsvisning kom det ikke opp, men når jeg postet innlegget og deretter tittet, ser jeg nå at det er reklame for dampbad av alle ting hos Badeeksperten. Hvor mange klikk regner Google med at vi tognerder kommer til å lage når det er reklame for bademiljø....??

Edited by kness - 20 mars 2007 at 00:16
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 00:31
Hadde det ennå vært reklame for damplok . . Så hadde de kanskje truffet spikeren på hodet . .
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 00:41
Hm, det der kan man kjøpe seg ut av. Inntil da, reklame. I forrige versjon var den helt i bunnen av sida, nå er den i toppinnlegget...

Utvikleren av forumet sier han gjerne vil ha litt igjen for alle de timene han bruker. Det er jo forståelig.

Hm - har vi ikke vært innom dette før?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 00:59
Såpass med kronasjer vil jeg tro Mjf burde ha på lager og kan sørge for at stilles til disposisjon relativt raskt... Ellers er det vel og slik at det er satt av et visst beløp i budsjettet til nettsatsningen, så med mindre man har tømt den kassa så bør webmaster kunne få den reklamen vekk ganske umiddelbart...

Eirik
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 06:52
Eller så er det enkelt som å stenge for cookies i nettleseren (kun akseptere de man ønsker manuelt)? Jeg får ikke frem en eneste google-reklame.

MU(ndrende)H

Morten M
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 08:58
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Hm, det der kan man kjøpe seg ut av. Inntil da, reklame. I forrige versjon var den helt i bunnen av sida, nå er den i toppinnlegget...

Utvikleren av forumet sier han gjerne vil ha litt igjen for alle de timene han bruker. Det er jo forståelig.

Hm - har vi ikke vært innom dette før?


Vi har diskutert dette før, men da var banneret plassert i bunnen hvor det ikke var et forstyrrende element. Jeg forstår utvikleren at han vil ha noe igjen, men det får da være måte på. Tydligvis får han så lite igjen fra Google at han nå desperat skal ha flere klikk og dermed plasserer dette midt i fleisen på forumets deltakere virker det som. Jeg er helt enig med Eirik at MJF ikke burde ha noe som helst problem med å kjøpe seg vekk fra dette.

Hilsen Kjetil
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 10:47
Originally posted by Morten M Morten M wrote:

Eller så er det enkelt som å stenge for cookies i nettleseren (kun akseptere de man ønsker manuelt)? Jeg får ikke frem en eneste google-reklame.

MU(ndrende)H

Morten M

Betyr det at du ikke ser den reklamen som ligger i bunnen av første innlegg i hver tråd??

Eirik
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 11:01
Jo, den er synlig der (nå). Mener at det ikke var tilfelle før de siste dagers justeringer og heller ikke de første gangene jeg var inne på forumet efter at det kom igang igjen.

MVH

MM

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 11:19
Hvorfor bruker dere ikke adblock? En ting er en liten annonse her, men å lese nettaviser uten adblock er jo et mareritt...

Med annonsefri hilsen.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 14:30
Gode poenger, men gjør det så mye? Man får da så mye reklame fleisen hele tiden så jeg har forlengst lært meg å overse hele sh*ten. Noen dager med forumtasting skulle viske de få reklamelinjene vekk fra synsfeltet...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 14:31
Vil i stedet bemerke at "i" i "sh*ten" viskes vekk
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 15:04
Originally posted by carlf carlf wrote:

Vil i stedet bemerke at "i" i "sh*ten" viskes vekk


Ja, det ligger et filter i programmet, amerikanere er jo veldig vare for sånt. Blir jo mye bedre med stjerne i!
Back to Top
MagneH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MagneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 16:19
... og det samme med "a" i innsl*g og forsl*g, fordi sl*g er også et fy-ord.
Noen burde vel gå gjennom denne lista med fy-ord og legge inn norske fy-ord i stedet.

Edited by MagneH - 20 mars 2007 at 16:20
mvh Magne H (ECoS II, Märklin C)

Bruk pengene mens du har dem. Når de er borte, er det for sent.
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 17:07
Originally posted by carlf carlf wrote:

Gode poenger, men gjør det så mye? Man får da så mye reklame fleisen hele tiden så jeg har forlengst lært meg å overse hele sh*ten. Noen dager med forumtasting skulle viske de få reklamelinjene vekk fra synsfeltet...


For mitt vedkommende syntes jeg det er totalt unødvendig og ha slik reklame på et forum for en frivillig forening. Jeg ville kanskje vurdert slik reklame om MJF tjente på dette, og at reklamen var mer rettet mot oss brukere. Slik det er nå blir det bare tøv hele greia.

Jeg trenger hverken bademiljø, gitarstrenger eller aksjer i et ukjent selskap i USA. Få bort møkka så fort som råd er....

Hilsen Kjetil
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 17:38
Jeg er enig med kness her....
Det er to forhold her:

1: reklame er kjedelig....
2: reklame som mjf ikke tjener kronasjer på er ekstra kjedelig......

EDIT:
Men hey!
rss-feed! just what I wanted!

Edited by einjen - 20 mars 2007 at 17:41
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 22:31
Jeg tar det som en selvfølge at denne reklamen fjernes. For min del betaler jeg medlemskontingenten nettopp for å ha et reklamefritt forum og andre nettjenester fra MJF, og ikke for å "abonnere" på MJ-bladet som jeg hadde greid meg fint uten.

Edited by jevistad - 20 mars 2007 at 22:32
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2007 at 00:46
Hei!

Undertegnede var ikke kjent med dette før nå, men er helt enig med de som har yttret seg så langt, at dette forum burde være reklamefritt. Jeg har derfor tatt saken opp med nettgruppen, og vil på bakgrunn av informasjon fra denne informere det øvrige styret, slik at det kan finnes en løsning.

Med vennlig hilsen

Roger Halvorsen
Nestformann/MJF

Edited by Roger - 21 mars 2007 at 00:48
Back to Top
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2007 at 01:44
Originally posted by MagneH MagneH wrote:

... og det samme med "a" i innsl*g og forsl*g, fordi sl*g er også et fy-ord.
Noen burde vel gå gjennom denne lista med fy-ord og legge inn norske fy-ord i stedet.
Slag skal nå være fjernet fra listen.
 
-admin
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2007 at 14:16
Supert Roger. Det er bra proaktiv jobbing.
 
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!

Undertegnede var ikke kjent med dette før nå, men er helt enig med de som har yttret seg så langt, at dette forum burde være reklamefritt. Jeg har derfor tatt saken opp med nettgruppen, og vil på bakgrunn av informasjon fra denne informere det øvrige styret, slik at det kan finnes en løsning.

Med vennlig hilsen

Roger Halvorsen
Nestformann/MJF
mvh Øyvind Strøm
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2007 at 15:05
Originally posted by carlf carlf wrote:

Noen dager med forumtasting skulle viske de få reklamelinjene vekk fra synsfeltet...


Forøvrig er reklamen helt visket vekk fra mitt synsfelt nå. Helt til jeg ser denne tråden da, den bringer det frem igjen

Edited by carlf - 27 mars 2007 at 15:05
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.