MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Zm? eller skal jeg gi f****?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Zm? eller skal jeg gi f****?

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Zm? eller skal jeg gi f****?
    Posted: 11 mars 2007 at 15:06
Hei småfolk, første gang jeg skriver her...

Jeg kikker meg litt om etter ting å bygge et modulanlegg utifra CFC (Chemins de Fer de la Corse) (kofferten min er i kjedeligste laget).

Noen tips her? Banen er orginalt i metersporså Zm er jo det mest realistiske men jeg gir fort opp det til hensyn for pure simplisity. Finnes det egentlig noe utvalg i Zm?
Og noen tips rundt priser og sånt? Hva kommer gildet på når jeg starter med Z fra scratch? Vurderer å bekjøre banen med skinnebusser ikke så altfor ulike den røde som Märklin har gitt ut i H0 nylig, finnes den i Z?

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 15:21
Zm finner du her: www.fr-model.de

Skinnebussen finnes også i Z.

Kostnadene for et lite anlegg i Z (normalspor) behøver ikke være så store. Jeg har kjøpt brukte startsett for ned i 300,-

Heine


Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 21:28

Go for it.

Korsika er spennende. Jeg har selv reist med den banen du tenker på. Den går gjennom mange flotte miljøer. Hvis ikke du har vært på Korsika så må du dra dit på studietur. Fantastisk øy, med flott natur og herlig mat. Villsvin smaker spesiellt godt der. Separatistbevegelsen er heller ikke så opptatt av å sprenge turister i luften, men nåde den franskmann som kommer fra fastlandet og starter virksomhet der.

Off-topic: Det sies forøvrig at når en bondesønn begynner å bli gammel nok, så slår de kron og mynt om hans fremtid. Kron, så blir han med i mafiaen. Mynt, så reiser han til fastlandsfrankrike for å arbeide. Og havner mynten på høykant blir han på øya og dyrker jorden.

 

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 21:43
Oh Yeah, har vært der to ganger og dukker opp igjen der nede i sommer! Gleder meg som en unge!

Blir nok masse bilder fra turen. En uke med trainspotting og ingen damer blir nok bra. Vurderer og å lage en artikkel til På Sporet, kanskje, får se... Uansett henviser jeg til artikkelen min om koffertanlegget i Mj-Bladet #4-2006
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.