MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bildeopplasting
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bildeopplasting

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bildeopplasting
    Posted: 18 mars 2007 at 11:13
Okei, da funka det!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mars 2007 at 10:35
Jeg ser at nye bilder får rødt kryss når man er på "reserve-forumet" på http://mjf.no/forum. Det er fordi det er på en annen server, og at bildene dermed lastes opp et annet sted. "Reserve-forumet" blir trolig lagt ned snart da det viser seg å ikke ha noen effekt på oppetiden.

På http://www.mjf.no/forum skal alt virke som det skal.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2007 at 23:33
Funker her....
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2007 at 21:15
Heh, bildet der synes ikke for meg Pelle...

Kun et fint rødt kryss...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2007 at 20:42
Har gjort noen justeringer, så det funker nå. Det kan ha skjedd etter at forumet ble flyttet. Beklager.

Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2007 at 14:32
Hum. Det går nok ikke så fort med oss i denne saken...
Beklager.

I mellomtiden foreslår jeg at du følger oppskriften over, legger bildene i  fotoalbumet og lenker til dem derfra. Da kan folk bla i dem i albumet, også.

mvh
Henning L
webgnom i mjf
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2007 at 12:23

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Bra, så ordnet det seg!

Forumet sliter... det arbeides med en løsning.

mvh
Henning L
webgnom i MJF

 

Noen som vet hvor langt det er kommet i prosessen med å reparere forumet? begynner å få mange byggerapporter som ligger på vent her...

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 20:48
Bra, så ordnet det seg!

Forumet sliter... det arbeides med en løsning.

mvh
Henning L
webgnom i MJF
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 20:30

Javisst, da ble tydeligvis innlegget oppdatert selv om forumet "hang" seg.

Forumet ble utilgjengelig en god stund etterpå, så jeg fjernet bildene fra fotolabumet igjen, da jeg ikke ønsket å ha disse bildene der.

Beklager misvisende forklaring.

Nå har jeg opprettet en blog-mappe i fotoalbumet og lastet opp bildene på nytt, så nå vises de i innlegget.

Men å laste bilder direkte opp i forumet går som sagt ikke.



Edited by jevistad - 09 mars 2007 at 20:33
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 20:08
Okai... men du har ikke noe bilde i fotoalbumet ditt som har det filnavnet. Hvis det lå i ditt album, er det ikke der lenger. Kun to bilder av 1:1-tog ligger det der...

mvh
Henning L
webgnom i MJF
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 17:17

Jeg la ut noen bilder i denne tråden:

http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2361&PN=1

Bildene som ikke vil vises i denne tråden har eksempelvis denne adressen:

http://foto.mjf.no/d/725-2/b4mars071.jpg

Mens derimot bildene i bloggen min (som vises fortsatt) har denne adressen:

http://forum.mjf.no/mjbilder/jevistad/2007-03-04_165158_ b21.jpg

Og ja, jeg prøvde denne metoden du beskriver tidligere i uken, men så "hengte" hele forumet seg, så da ble det med det forsøket.

Nå vet jeg jo at dere er oppmerksom på problemet, og det er godt nok for meg

Men takk for tipset.

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 16:47
Forslag: Legg bildene i fotoalbumet og legg inn billedadressen i innlegget i forumet! Da slår du to fluer i en smekk: Du bygger ut albumet ditt og legger bildet ut der du vil ha det på forumet. Opprett et underalbum for de bildene, så har du mer kontroll på dem. Hvis det er flere bilder til anleggsbloggen din, lag f.eks et album som kan hete "Anleggsbilder". Eller noe du syns passer.

Bare kopier bildeadressen fra visningen i albumet inn her. Enklest er å bruke billedlenkeverktøyet i den nedre verktøymenyen, der du skriver billedadresse. Det er det verktøyet med bilde av et lite tre på. Ved siden av lenkeverktøyet.
Klikk og lim inn billedadressen. Da skal bildet dukke opp. Ev. kan du lime inn adressen direkte i innlegget og skrive img foran og /img bak, med hakeparantes rundt.

Håper jeg ikke ble for pedagogisk her, men jeg tok det like godt fra grunnen av - kanskje andre har nytte av dette, også?

mvh
Henning L
webgnom i MJF


Edited by Henning L - 09 mars 2007 at 16:49
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 16:37
Noe er ikke som det skal. Forumet har vært kranglete men jeg vet ikke hva dette er. Du har i alle fall de samme rettighetene som før. Hvilket delforum prøvde du å laste noe opp til?

Websjefen vil ta tak. Når han rekker det... Have faith!

mvh
Henning L
webgnom i MJF
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 15:49

Jeg får ikke lastet opp bilder på forumet lenger, det er sendt PM om dette til administrator, men reaksjonen har uteblitt.

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.