MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Brukerveiledning
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Brukerveiledning

 Post Reply Post Reply
Author
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Brukerveiledning
    Posted: 04 mars 2007 at 19:31
Her er en kort beskrivelse for å komme i gang:
Registrering
  • For å laste opp bilder må du være registrert. I første omgang må du sende en melding til nettgruppen via kontaktskjemaet for å få opprettet en konto.
  • Foreløpig er ikke innloggingen samkjørt med MJFs forum, men vi jobber med dette. Vi anbefaler derfor alle å bruke samme brukernavn som på forumet.
Opplasting og redigering av bilder
  • Det er mulig å legge inn egen tittel på opplastede bilder, slik at ikke bare filnavnet vises. Skriv da inn en kort tekst under "tittel"
  • Det er mulig å legge til et annet miniatyrbilde enn hovedbildet. Dette kan lastes opp i etterkant.
  • Det er mulig å legge til vannmerker på bildene
Andre funksjoner
  • Innloggede brukere kan gi kommentarer til bilder som er lagt ut på fotoalbumet
  • Vi vil lage ulike temaer som brukerne selv kan velge for sine album. I første omgang kan man kun velge hovedtemaet. Forslag til andre måter å vise album og bilder på kan sendes til Nettgruppen.
Lykke til!




Edited by Pelle - 04 mars 2007 at 19:33
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2007 at 10:36
Vi har nå åpnet for registrering direkte via fotoalbumet, slik at medlemmer slipper å kontakte MJF først.

Adressen www.mjf.no/foto skal nå også fungere.
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2007 at 12:45
Hei,
 
Bare et dumt spørsmål...æææ...Jeg forsøker å legge en link av bilder på mitt nylig opprettede fotoalbum her på MJF, men linken har suffix .html  men skal ha jpg. Altså: http://foto.mjf.no/v/TomL/garasje1.jpg.html  blir ikke vist som bilde i innelgget på naboforumet. Ser andre som har innlegg ikke har suffix .html, men .jpg.  Fjerner jeg .html, blir det ikke noe bedre.
Noen som kan hjelpe meg?
 
Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2007 at 12:54
Mulig jeg misforstår, men hvis du høyreklikker på bildet og klikker egenskaper, kopierer adresse (URL) og limer inn, så kommer det vel opp:
 
 
eller direkte under "insert Image" knappen:
 


Edited by jevistad - 31 desember 2007 at 13:33
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.