MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Märklin  signaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Märklin signaler

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Märklin signaler
    Posted: 21 februar 2007 at 14:51
Er nye Märklinsignaler kompatible med M-skinne systemet eller er gamle signaler kompatible med C-skinner?

Jeg skal ha to utkjørssignaler (rødt/grønt) til kryssningssporet mitt og kanskje noen fler til andre steder på anlegget. Tanken min er også å bytte ut alle M-sporene mine med C-spor, men det ligger noe frem i tid... Men jeg vil jo gjerne slippe å kjøpe nye signaler samtidig...

Kan noen hjelpe? Og er kanskje interesert i å kjøpe signaler brukt...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2007 at 16:51

Du får unnskylde min nysjerrighet, men märklin har jeg minimal peiling på...

Hva er egentlig sammenhengen mellom et signal som står ved siden av sporet og selve sporet? Hvordan kommer de i kontakt med hverandre på en slik måte at det kan skape problemer??

Eirik

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2007 at 17:29
De gamle Märklinsignalene har en underplate som tar opp en strømpol fra skinnelegemet (av M-skinner). Den kan jeg alltids unngå med bytte til C-skinner men jeg vet ikke om det er noe med de nye signalene som gjør at de ikke fungerer til M-skinner...

Sikkert noen märklin mennesker her som vet...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.