MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - prisliste
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

prisliste

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: prisliste
    Posted: 04 januar 2008 at 23:47
bilde?

jeg har en el 13 nå  kjøpte den for 300 kr på messen her i bergen i fjor men jeg kann no se på din


Edited by Stian - 04 januar 2008 at 23:48
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2008 at 22:47
Hei stian. Har en gammel haugete El.13 liggende som jeg hadde tenkt å pusse opp, men så kom jeg over ett strøkent eks så den gamle er satt bort. Den må ha ny motor, pantografer, ploger og er ripete i lakken og egner seg kanskje best for en finger nem. Er du intr. kan du jo komme med bud.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2008 at 15:47
Eirik
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2008 at 15:19
Artig å se at Modelljernbane utgjør en så markant del av auksjonsgjenstandene på QXL under tema Hobby: http://www.qxl.no/Hobby/Catg11317/P/0/1/20/0/-1
Svein S
Back to Top
JanT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2008 at 11:15
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2007 at 22:02
Originally posted by Roger Roger wrote:



Mener du den nye eller gamle versjonen? Liliput har jo utkommet med Br 52 i Type 63 versjon ett par ganger. Den gamle var sort, hadde røde hjulringer og blå kobbelstenger, mens den nyeste versjonen var helsort. Det er en del år, og sikkert også utvikling mellom disse to modellene, og jeg vil derfor tro at kanskje den nyeste varianten fremstår som bedre.



Som jeg skrev avhendet jeg min for en "mannsalder" siden så det var BR52 i form av type 63 i rød og blå mundur. Det som var problemet med den var dårlig plast i tannhjulene. De sprakk eller ble gnagd opp etter kort tid. Det kan man jo ha forbedret, men jeg synes kontruksjonen med liten modul på de tannhjulene ga et svært sårbart punkt i drivsystemet. Tror ikke plassen i tenderen er endret så modulen er nok beholdt. Jeg foretrekker større modul på tannhjulene enn mange fabrikanter tyr til for å komme ned i topphastighet. Det kan etter min mening gå ut over driftskvaliteten på sikt.

Edited by TeVe - 02 oktober 2007 at 22:42
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2007 at 17:27
Hei!
 
Originally posted by TeVe TeVe wrote:

Hei Stian

Jeg tror ikke jeg ville satset på Liliput sin stortysker, da heller Gützold sine.

Min Liliput gikk elendig pga dårlige tannhjul så den ble solgt for en "mannsalder" siden.
Min Gützold med stivrammetender går greit, likeså min Kleinbahn med wannentender men den der kandidat for å få demontert motor og påmontert Roco kastentender. Skal represntere et lok som ble påbegynt som BR50 men som ble ombestilt og fullført som BR52.

 
Mener du den nye eller gamle versjonen? Liliput har jo utkommet med Br 52 i Type 63 versjon ett par ganger. Den gamle var sort, hadde røde hjulringer og blå kobbelstenger, mens den nyeste versjonen var helsort. Det er en del år, og sikkert også utvikling mellom disse to modellene, og jeg vil derfor tro at kanskje den nyeste varianten fremstår som bedre.
 
Forøvrig lager Gützold også løse Wannen-tendere, som man bruke som erstattning for stivrammetenderen.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2007 at 18:43
Hei Stian

Jeg tror ikke jeg ville satset på Liliput sin stortysker, da heller Gützold sine.

Min Liliput gikk elendig pga dårlige tannhjul så den ble solgt for en "mannsalder" siden.
Min Gützold med stivrammetender går greit, likeså min Kleinbahn med wannentender men den der kandidat for å få demontert motor og påmontert Roco kastentender. Skal represntere et lok som ble påbegynt som BR50 men som ble ombestilt og fullført som BR52.

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2007 at 18:43
ok takk for svar
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2007 at 18:38
1340,- i følge Amundsen hobby
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2007 at 18:10
hva er prisen på trix el 10???
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2007 at 16:46
takk for svar
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2007 at 14:22
Hei!
 
Originally posted by Stian Stian wrote:

ja da lurer jeg igjenn hva prisen er på liliput sin ene stor tysker er produkt   nr: l104203 tror jeg
 
Jeg tror nok man må forvente en pris på rundt 2000,- for en slik.
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2007 at 12:51
ja da lurer jeg igjenn hva prisen er på liliput sin ene stor tysker er produkt   nr: l104203 tror jeg
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2007 at 17:41
ok men hva  skulle du hatt for den uansett hvill jeg vite det må tenke på ka d vill kostefor en uten dekoder og  lodde en inni
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2007 at 17:35

Originally posted by Stian Stian wrote:

har du den gammeltyskeren enda eller solgte du denn til lars?

Den bor fortsatt hos meg, har ingen planer om å kvitte meg med den...

Gratulerer forresten med gårsdagen!

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2007 at 17:03
takker! og bukker nikker og neier  eg var no på  tog klubben i bergen i går da og snakket og kjørte thomas toget
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2007 at 17:00
Gratulerer med dagen som var da Stian
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2007 at 16:54

bjørn r larsen sa

"Ja, men kanskje jeg kan tjene meg rik på min type 61 da .  Tror jeg ga rundt 1000,- for den for rundt 4 år siden,uten dekoder og i lett brukt stand."

har du den gammeltyskeren enda eller solgte du denn til lars?

hviss ikke så lurer jeg på hvormye du skulle hatt for den?

 

hilsen stian som fylte 13  14/3

Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 23:43
Originally posted by Stian Stian wrote:

 hei! fant denne på qxl!!! http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=502229444 det er en gammeltysker men for marklin er det mulig og bygge denne tilbake til normal

 

hilsen stian

Ja det er mulig. Du kan levere det til en mjforretning med serviceverksted og de bygger raskt og hurtig om loket.

Hvis du bor i Oslo vil jeg anbefale Nils småservice på Oslo Modelljernbanesenter.

Lykke til videre med hobbyen din

mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 22:20

 hei! fant denne på qxl!!! http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=502229444 det er en gammeltysker men for marklin er det mulig og bygge denne tilbake til normal

 

hilsen stian

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2007 at 19:43
ja det er sant.  glemte det helt  prøver og skaffe en av rocos 61ere, for en fin pris  hvis ikke følger eg nokk rådet ditt.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2007 at 19:33

Hei!

Jeg postet jo ett svar der, hvor "fornorskingen" beskrives etter Lillehagens metode.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2007 at 19:28
ja jeg lagde tråden fornorsking av br57 men fikk ikke så bra svar
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2007 at 19:22

Hei!

Jeg vet ikke om prisene er representative for den reelle "secondhand verdien", men jeg fant følgende:

Begge auksjonene er dessverre avsluttet, med ettersom det ikke kom inn noen bud på "Gammeltyskeren", går det vel kanskje an å kontakte selgeren.

Roco kommer i løpet av året med en tysk BR57 som kan "fornorskes" til en "Gammeltysker" for de "fingernemme".

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2007 at 19:14

Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:

Vi snakker ikke her om Superline-modeller heller, som eierne har en tendens til å se på som investeringsobjekter...

Tja..   Jeg har tenkt på en 61 selv. Lyst til å selge meg en?  

 

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2007 at 18:43
fint å høre fyller egentlig 13 i mars så da blir det vell mye mj shopping og da blir det vell  leting etter gammeltysker så det holder. og det var synd med el 13
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2007 at 18:26

Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

...og som du ser var Bjørn Runar 2 minutter tidligere ute enn undertegnede, og med helt andre priser enn hva jeg uttalte.

Ja, men kanskje jeg kan tjene meg rik på min type 61 da .  Tror jeg ga rundt 1000,- for den for rundt 4 år siden, uten dekoder og i lett brukt stand.

Min Lima El13 kjøpte jeg brukt for en hundrelapp for 7-8 år siden...

Vi snakker ikke her om Superline-modeller heller, som eierne har en tendens til å se på som investeringsobjekter...

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2007 at 18:18
...og som du ser var Bjørn Runar 2 minutter tidligere ute enn undertegnede, og med helt andre priser enn hva jeg uttalte.
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2007 at 18:16

Hei Stian.

Pris på SCs type F6 har jeg ingen anelse om. Heller ikke type 61, men vil anta den ligger på rundt 2000 - 2300, avhengig av tilstanden på modellen. (Andre får arrestere meg her, om jeg bommer på prisen.)

Lima har ikke laget noen el 11, men derimot en el 13. Denne modellen ligger i billigskiktet, og har ikke vært kjent for å ha de aller beste kjøreegenskaper, detaljgrad, osv. Derfor er den også nokså rimelig. Den finnes så vidt jeg vet ikke i butikkene lenger, da den har gått ut av produksjon. Den ble produsert i mange år, og i ulik kvalitet. De første var nokså blanke i plasten, og fargene så som så.. Den siste serien var noe bedre, men langt fra f.eks. Rocos kvalitet.

Jeg vil tippe at du får tak i et brukbart eksemplar fra 750,- - 1000,- . Men nå er det sånn at bruktpriser alltid er diskutable, og de prisene jeg har gitt eksempler på vil langt fra alle være enig i.

el 11 er produsert av NMJ i Superline-serien. Denne modellen ligger nok på 8.000,-  - 10.000,- kroner, og er avskrekkende nok for mange helt opp i 40-årsalderen. Men modellen er vanvittig flott.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.