MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Messingbyggesett
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Messingbyggesett

 Post Reply Post Reply
Author
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Messingbyggesett
    Posted: 14 februar 2007 at 21:50
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 17:04
Tror at mange av vognene til Scandinavian Miniatures er tiltenkt Symba kulisse, hvis man ikke velger å bruke Tråd kobling.  På de vognen jeg har, så er det laget til egen "ramme", så man får de på rett plass.
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 14:38

Hei Asgeir !

Har ikke tenkt å bytte på alle vognene mine. Det gidder jeg ikke Mye morsommere å bygge nytt. Men jeg kunne tenke meg å ha trådkobbel på NOE, og endel overgangsvogner. F.eks en F-vogn etter dampen, med trådkobbel i ene enden, og bøylekobbel i andre. Men nå er det snart mars, og Fremo-Treff i Arendal, så da får jeg satse på at noen har med seg, eller kan forklare.  Ikke no er så morsomt som å utveksle byggeerfaringer og ideer. Er det 0.3mm gitarstreng som kan benyttes?

MJ-Hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 13:58

Skift til TB (Tråd-Bøyle) kobling du også

Dette er uten tvil den mest elegante koblingen noen har funnet på til nå og den fungerer utmerket. Dessuten kan du ta med deg alle vognene til FREMO-treff, for på 50-tallsvogner brukes det ikke annet.

Lokomtivene dine vil også se mye bedre ut med en nøytral, nesten usynelig, bøyle på bufferbjelken mellom bufferne, enn store plastik dråg. Ta og mål opp størrelsen på koblingen fra f.eks. Máerklin og gang opp med 87 for å se hvor stor den hadde blitt i virkeligheten. Ganske humoristisk

Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 09:21

Hei !

Jeg bygger endel vogner fra Scandinavian Miniatures f.t. Men ser at alle er laget for bøylekobling. Det er jo litt dumt..Noen som har noen tips om hvordan og hva man bruker til vanlig kulissekobling?

MJ-Hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.