MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - dagferske bilder fra narvik
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

dagferske bilder fra narvik

 Post Reply Post Reply
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: dagferske bilder fra narvik
    Posted: 13 februar 2007 at 21:58

to timers kjøretur og en fartsbot senere.......

 

 

  •  
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2007 at 22:21

flere bilder kommer i morgen kveld, bare jeg får kommet meg hjem til larvik i morgen

 

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 17:44

her kommer noen bilder til fra narvik.....

veien var kort og fristelsen til å dra fra harstad til narvik ble for stor i går.....selv om onkel politi skulle ha 1600 kr. for en midre overtredelse på vidda

 

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 17:49

dette har ingenting med tog å gjøre,men solnedgang i kvæfjord er noe annet enn solnedgangen i Larvik....

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 18:01

her er noen bilder til.....skal sies at det var inn i hel.... kaldt der i går

 

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 18:32

slenger på noen bilder til slutt....neste gang skal jeg dra dit på en annen årstid(så jeg ikke fryser nøttene av meg)

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 18:53
fett!
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 19:42
Fine motiver! Du har vært uheldig med noen stolper og sånt da
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 19:46
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

slenger på noen bilder til slutt....neste gang skal jeg dra dit på en annen årstid(så jeg ikke fryser nøttene av meg)

Hehe var nok noen minusgrader oppi der tenker jeg meg

Tilhører det materielet vi ser på bildet OBAS?

Kjempefine bilder



Edited by Andreas - 14 februar 2007 at 19:47
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 20:02
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

....neste gang skal jeg dra dit på en annen årstid(så jeg ikke fryser nøttene av meg)

Innfødte Narvik-gutter overlever fordi vi har malmpellets mellom beina

Artig å se bilder som andre tar her oppe, dvs hva som er eksotisk for f.eks søringa...

Meld deg når du er her neste gang, så skal jeg vise deg noen flere fotopunkter pluss en butikk hvor de har rimelige varmedresser. Og så drar vi og fotograferer der det ER kaldt.


Edited by Terje Storjord - 14 februar 2007 at 20:03
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 20:29
skal huske på det terje ....det var såpass kaldt (synes jeg) at jeg måtte innom lokstallenhobby og handle for 3500 før jeg ble varm igjen 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 20:31
helt korrekt andreas,det er obas materiell som du ser der....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 20:34

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

helt korrekt andreas,det er obas materiell som du ser der....

Er dette "delemateriel"? Ser ikke akkurat ut som de er i daglig drift...

Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 20:36
gudene vet! det så ganske slitent ut....trur neppe det er i daglig drift....noen der ute som vet mer?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 20:52
Tror ikke de brukes så mye, av hva jeg ser på bildene var mye det samme der når jeg besøkte Narvik i sommer... Og dømt etter all den hvite gugga (snø, er det kalles?) så har ikke de blitt flytta på siden vinteren kom...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 21:06

har noen bilder til av det....selv om det er litt mye sånne organiske greier(trær og annen botanikk)

 i veien for fotografen

 

 

 

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 21:41



Materiellet til høyre er "delelager". Motorvognsettet og passasjervognene t.v er i jevnlig bruk i chartertrafikk. Det fikk sin ildprøve i daglig trafikk under "tre_ukers-krigen" mellom Connex og OBAS sist sommer På det brøytede sporet helt t.v i står Stockholms og Boden-toget i pausen mellom ankomst og retur.


Edited by Terje Storjord - 14 februar 2007 at 21:44
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
eskilm View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 januar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eskilm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 23:01
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

dette har ingenting med tog å gjøre,men solnedgang i kvæfjord er noe annet enn solnedgangen i Larvik....





Hva gjorde du i Kvæfjord da? Har  faktisk bodd der i noen år selv.. men ikke si det til noen.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2007 at 10:44

besøkte venner og bodde gratis i kvæfjord....og fikk upåklagelig pleie 

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.