MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sporveksler i tunnel
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sporveksler i tunnel

 Post Reply Post Reply
Author
ThorMB View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 12 januar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ThorMB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sporveksler i tunnel
    Posted: 12 januar 2007 at 19:08
Hei. Jeg har tenkt å lage en modul med sporveksel i tunnel som brukes som hoved spor, men overholder 1500mm radiusen og 10 cm fra enden før den svinger. Formåle er å lage en hoved linje som går i tunnel igjennom hele modulen, fra enden av modulen, svinger til venstre via pensel, og mot siden av modulen, føller kanten, svinger tilbake mot enden, alt i tunnel. Formålet er å lage en vendeskive som vil tilhøre neste modul (en stajon). Stasjonen vil jeg lage med lengst mulig spor, (160cm er maks lengde for en modul). Vil helst ikke dele stajonen i flere deler.


Edited by ThorMB - 12 januar 2007 at 19:09
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2007 at 20:56
Tror ikke jeg skjønner helt hva du mener

Men generelt regnes vel sporveksler i tunnell som fy-fy. Ikke mulig å kome til for vedlikehold.

Har du muligens en skisse?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ThorMB View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 12 januar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ThorMB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2007 at 21:04
Takk Cato. Skal ungå å lage sporveksel i tunnel. Får lage uten tunnel, til eg får mer klarhet i bruk av tunnel. Men lager modulen, men åpen.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.