MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Viessmann S88-modul (5233 )
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Viessmann S88-modul (5233 )

 Post Reply Post Reply
Author
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Viessmann S88-modul (5233 )
    Posted: 29 desember 2006 at 14:40

Hei,

har fått tilsendt en S88-dings fra Viessmann. Jeg skal for første gang prøve å instalere tilbakemeldlingsdekodere på anlegget mitt.

Stusset veldig da jeg kikket nærmere på boksen. I bruksanvisningen er det tegnet opp to innganger for kjørestrøm, "Fahrstrom-eingang". Men på boksen som jeg har fått, er det, som vist på bildet nedenfor, bare en inngang. Jeg kjører DCC. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå....

Her er link til bruksanvisning, fig 3 på side 11 er det aktuelle koblingsbildet for meg.

http://www.viessmann-modell.com/pdf/5233-03-DE,%20GB,%20FR.p df

Og her er bildet av boksen jeg har liggende foran meg nå:

Regner med det er en fornuftig forklaring på dette.....

Med vennlig hilsen

Ben-Sigvald

 

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2006 at 15:31

Det ser ganske enkelt ut som Viessmann har kommet til at de ikke trenger den brune polen inn i boksen siden opptattfølingen tydeligvis foregår bare ved å måle strømmen gjennom den røde polen/ledningen. Så jeg vil tro at om du kobler alt i henhold til skjema 3 i bruksanvisningen, unntatt den brune ledningen bort til boksen som det jo ikke er tilkobling for, så vil du få en krets som fungerer.

Eirik 

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.