MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - siste ukes frustrasjon
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

siste ukes frustrasjon

 Post Reply Post Reply
Author
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: siste ukes frustrasjon
    Posted: 24 november 2006 at 10:12
ser du forskjellen på de to pinnene?
Den er ikke stor... men det er nok.....
urk.....



Edited by einjen - 24 november 2006 at 10:13
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
JanT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2006 at 13:51
jaha...? Og så venter vi spent på fortsettelsen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2006 at 15:38
Jeg har messingrør med hulldiameter 1.1 mm som passer til disse armene som stikker ut fra motoren. Men det var visst bare for de eldre versjonene. De nye som jeg kjøpte en del av nå har en ørliten økning i rad.usen på armene. Ikke mye, men akkurat nok til de ikke passer til messingrørene mine som jeg hadde kappet til i riktig størrelse....
SÅ jeg er såra vonbråten-
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2006 at 16:34
Originally posted by einjen einjen wrote:

Jeg har messingrør med hulldiameter 1.1 mm som passer til disse armene som stikker ut fra motoren. Men det var visst bare for de eldre versjonene. De nye som jeg kjøpte en del av nå har en ørliten økning i rad.usen på armene. Ikke mye, men akkurat nok til de ikke passer til messingrørene mine som jeg hadde kappet til i riktig størrelse....SÅ jeg er såra vonbråten-


Hadde jo vært moro å vite hva dette er, hva problemet består i og hvordan maan evt. kan bistå...
Back to Top
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2006 at 16:46

Peco vekselmotor  ???    (KLIKK-KLAKK)

Bengt

 



Edited by bengtka - 24 november 2006 at 16:48
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2006 at 16:58
En Dremel gjør vel susen?
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2006 at 18:56
Problemet består da i at de nye motorene har en arm som ikke passer til mine messingrør.
Ingen grunn til bekymring folkens. Jeg skal nok få tak i riktig messingrør, men det er tiltak å komme seg til sentrum for en som bor ute i provinsen.
Og frustrasjonen var ikke så mye over det rent praktiske, som jeg sikkert skal få løst. Det var mest det at jeg hadde rigget meg til med loddebolt, messingrør, pianotråd og funnet frem vekselmotorer og slikt, og så dæng.... feil dimensjon på messingrør (som passet på de gamle).
Jeg er sånn anlagt at jeg jeg gjerne lir satt ut av slike hendelser og lar ting bli liggende i ukevis før jeg tar opp igjen arbeidet.

Men dremel ja... skal forsøke.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.