MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - ulidelig ventetid
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

ulidelig ventetid

 Post Reply Post Reply
Author
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ulidelig ventetid
    Posted: 17 november 2006 at 10:57
venter på en pakke med fleksiskinner, penser, motorer og NMJ-vogner.
Den skal komme i dag. Har vært i posten to ganger allerede, selv om jeg vet at postmannen (dama faktisk), ikke kommer før tidligst klokka tolv.

Nå tror jeg jeg skal gå og kikke litt igjen......
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2006 at 11:38
Julekvelden kan bare gå og legge seg i forhold til forventningsfullheten som oppstår i tiden fra bestilling/kjøp av mj, til pakke faktisk ankommer.

Edited by Lars Gjertsen - 17 november 2006 at 11:38
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2006 at 12:33
Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Julekvelden kan bare gå og legge seg i forhold til forventningsfullheten som oppstår i tiden fra bestilling/kjøp av mj, til pakke faktisk ankommer.


Oja! Mj-pakke kvalifiserer til toppscore på forventningssiden.

Julekvelden, derimot, er enormt oppskrytt! Har ikke fått en flis MJ siden jeg var 12 eller noe. "Jeg vil jo ikke kjøpe noe feil"... hrmf, man laget da tydelige ønskelister?

Men en gang fikk jeg en Di 3 og et par vogner av min kjære til bursdagen. Det var gildt!

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2006 at 18:39
ikke i dag heller...
søkke ta....
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2006 at 00:59

Originally posted by einjen einjen wrote:

ikke i dag heller...
søkke ta....

Et generelt tips bare: om du kontakter forhandleren så kan han sikkert informere deg om pakkens sendingsnummer slik at den kan sporet via nettet, så slipper du noe av skuffelsene

Eirik

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2006 at 01:26
En annen ting er at posten ofte somler med eller lar være å sende ut hentelapper. På jobben har vi nesten daglig henvendelser fra kunder som venter på pakker som faktisk er kommet frem.

Heine
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2006 at 02:08

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

En annen ting er at posten ofte somler med eller lar være å sende ut hentelapper. På jobben har vi nesten daglig henvendelser fra kunder som venter på pakker som faktisk er kommet frem.

Heine

Kjent problem, men også det kan unngås om man følger med på nett siden hentelapp kan printes ut hjemme så fort pakken er bekreftet inn til ankomstpostkontoret

Eirik

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2006 at 12:20
PAYDIRT!
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2006 at 17:13
Originally posted by einjen einjen wrote:

PAYDIRT!


Til lykke! Var det gildt?
Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2006 at 17:52
Men det kan også forekomme at hentelappen kommer dagen før pakken kommer frem. Det er noe av det ergeligste jeg vet, har hatt samme problemet flere ganger
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2006 at 18:22
Eller at pakken ligger på jakobsli......
Eller når transportselskapet ikke riktig vet hva de skal gjøre med pakken din. En gang på jobben kunne jeg via pakkesporing se hvordan Dell/schenker i en hel uke lastet en bærbar på og av en trailer i København før de endelig bestemte seg for å sende den til Norge.
En annen gang da jeg bestilte dvd-er og fikk frakt med dhl, kunne jeg følge dens reise fra canada til Gardermoen.... og så til dublin, og så til frankfurt og så til gardermoen og så til trondheim.
Da jeg tidligere bestilte frakt med dhl (de pleide å være veldig toll-vennlige tidligere med dvd-er), la jeg merke til at dvd-ene ofte brukte under ett døgn til Gardermoen, der de lå og koste seg i tre-fire dager, og så noen timer til rett på døra. Ikke hver gang, men ofte.

Og ja.... det var gildt med pakke hvor innholdet i hovedsak var MJ-ting og -tang.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.